تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳

رئیس پیشین سازمان امور مالیاتی مطرح کرد؛ استمرار تحول در نظام مالیاتی نیازمند راه‌حل‌های جدید است

رئیس پیشین سازمان امور مالیاتی مطرح کرد؛ استمرار تحول در نظام مالیاتی نیازمند راه‌حل‌های جدید است
تهران - رئیس پیشین سازمان امور مالیاتی با ابراز خرسندی از تحولات به وجود آمده در حوزه مالیات ستانی گفت: برای استمرار تحول در نظام مالیاتی باید راه‌حل‌های جدید را دنبال کنیم.

به گزارش سازمان مالیاتی، علی‌اکبر عرب مازار در جلسه هم‌اندیشی، آسیب‌شناسی و بررسی راهکارهای ارتقا توسعه عدالت و اثربخشی در نظام مالیاتی که با حضور جمعی از اساتید برجسته و صاحب‌نظران اقتصاد برگزار شد گفت: برای ایجاد تحول در نظام مالیاتی باید راه‌حل‌های جدید را دنبال کنیم.

عرب مازار با اشاره به سیاست‌گذاری‌های جدید در حوزه مالیات گفت: در خصوص میزان افزایش هرساله درآمدهای مالیاتی در بودجه که در سازمان برنامه‌وبودجه مشخص می‌شود، این ضریب بایستی بر اساس نسبت‌های صحیحی که در اثر بررسی و تحلیل درست از میزان تورم، افزایش حقوق و دستمزد، میزان واقعی رشد و سایر موارد استخراج شده افزایش یابد.

وی ادامه داد: در موضوع اخذ مالیات طبیعتاً یک بخش اجرایی و اقدامات سازمان مالیاتی جهت تأمین منابع دولت مطرح است که توسط سازمان امور مالیاتی انجام می‌شود؛ اما بخش دیگری هم تأثیرات بلندمدت اخذ مالیات است که در وزارت اقتصاد باید موردتوجه قرار گیرد.

این کارشناس خبره مالیاتی گفت: در سطح کلان هم باید به مباحثی مانند فرار سرمایه و رشد رکود و بحث ارز و دلار توجه داشت.

عرب مازار با اشاره به پایین بودن نسبت مالیات به GDP در کشور، گفت: برنامه‌ریزی‌ها و زحمات بسیاری کشیده شده؛ اما برای افزایش این نسبت باید راه‌حل‌های جدیدی را دنبال کرد.

عرب مازا خاطرنشان کرد: باتوجه‌به قوانین و لوایحی که دائماً مصوب می‌شوند و هرکدام بار جدیدی برای سازمان وارد می‌کند، اگر بتوانیم این قوانین و لوایح را به طور واقعی از اقتصاد بگیریم هم برای مردم و مودیان مالیاتی و هم حجم کار ادارات و شوراها و هم برای سیاست‌گذاری‌های دولت، اصولی‌تر است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.