تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲

امام جمعه ایلام: راه نورانی حاج قاسم سلیمانی پررهرو و برای همیشه تاریخ ماندگار است

امام جمعه ایلام: راه نورانی حاج قاسم سلیمانی پررهرو و برای همیشه تاریخ ماندگار است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه امروز قدرت جبهه مقاومت از برکت خون شهدا

آنچنان رو به افزایش است که آمریکا باید به فکر ترک کردن غرب آسیا برای همیشه باشد، گفت: راه نورانی حاج قاسم سلیمانی پررهرو و برای همیشه تاریخ ماندگار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ” الله نور کریمی تبار” در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: حادثه تروریستی کرمان و شهادت مظلومانه کودکانی که به عشق سردار دلها در سالگرد شهادت آن فرمانده بزرگ به زیارت مزارش رفته بودند، جامعه ما را عزادار کرد.

وی با بیان اینکه چهار سال از شهادت حاج قاسم می گذرد، افزود: دشمن مرعوب و مغلوب حماسه ها و قدرت این سردار سرافراز جهان اسلام شده که پس از چهار سال، عملیات انتحاری در مسیر زوار مزار این سردار عزیز انجام می دهد، آنان از حاج قاسم ترسیدند و باید هم می ترسیدند چرا که حاج قاسم، حکومت داعش را نابود کرد، آمریکا را به ذلت امروز انداخت، جبهه مقاومت را به سطح امروز رسانده، انتفاضه فلسطین را از سنگ به موشک تبدیل و ضربات سنگینی از این سرباز پر توان ولایت خوردند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمنان از شهادت ایشان هم ترسیدند و می ترسند، گفت: شهید سید رضی موسوی را در سوریه مظلومانه به شهادت رساندند، معاون حماس، این فرمانده دلاور را در لبنان به شهادت رساندند،جنایت های بی شماری در غزه مرتکب می شوند و بیش از ۲۲ هزار زن و کودک بی گناه را شهادت رسانده اند و این شهدا، شهدای راه آزادی و اسلام خواهی هستند.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: اگر امت و گروهی بخواهد سرافراز زندگی کند، باید برای عزت، استقلال و سرافرازی خود هزینه کند و این شهدا هزینه آزادی آفرین و عزت آفرین و مایه بزرگ منشی و کرامت نسل های بعدی خواهند بود.

وی با بیان اینکه عملیات انتحاری در دنیا هیچ ارزش نظامی ندارد، افزود: دشمنان در اوج ناامیدی، یاس و درماندگی قرار گرفته اند که چنین عملیات کوری انجام می دهند، زنان، کودکان و شهروندان بی گناه را به شهادت می رسانند، شاید تلاش استکبار جهانی این باشد که بخواهند افکار جهانی را از غزه و جنایت هایی که رژیم صهیونیستی مرتکب می شود، متوجه جاهایی دیگر کند تا جنایت های آنها کمتر دیده شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه این تغییر زمین نبرد نشانه ضعف و استیصال نظام سلطه و استکبار جهانی است، گفت: امروز هم اختلاف شدیدی بین رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها وجود دارد، اینها تصور نمی کردند که عملیات الاقصی اینقدر برای اینها پرهزینه باشد، آنها با تمام توان ورود کردند اما به هیچ کدام از اهدافی که تعیین کرده بودند دسترسی پیدا نکردند، آنها فکر نمی کردند که در شرایطی قرار بگیرند که دنبال این باشند از فرزند نامشروعشان برای ایجاد ناامنی در جمهوری اسلامی کمک بگیرند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی با توان و اقتداری که دارد به نحو مطلوب در میدان پاسخ لازم را خواهد داد، ابراز کرد: پیامی که مقام معظم رهبری برای شهدای حادثه زائر مزار سردار دلها دادند، نکات کلیدی به همراه داشت، ایشان فرمودند که دشمن بداند سربازان راه روشن سلیمانی هم رذالت و جهالت آنان را تحمل نخواهند کرد.

وی گفت: امروز برای انتقام گرفتن از این شهدا لازم نیست که جمهوری اسلامی وارد کار شود، سربازان تربیت یافته مکتب حاج قاسم نه تنها در ایران، عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان بلکه در همه جا حضور دارند و آنچنان قدرت دارند که آسایش، آرامش و خواب راحت را از این جنایتکاران بگیرند و دست های آلوده به خون بیگناها و مرزهای مفسد شرارت از هم اکنون آماج مجازات عادلانه خواهد بود و پاسخ سختی خواهد داشت، فرمانده معظم کل قوا اشاره به انتقام کردند و اجازه دادند سربازان مکتب سلیمانی و نیروهای جبهه مقاومت در هر جایی دنیا از عاملان و آمران این جنایت انتقام بگیرند.

امام جمعه ایلام افزود: امروز قدرت جبهه مقاومت از برکت خون شهدا آنچنان رو به افزایش است که آمریکا باید به فکر ترک کردن غرب آسیا برای همیشه باشد تا از تعرض نیروهای مقاومت در امان بماند و اشغالگران اسرائیل باید هر چه سریعتر سرزمین اشغال شده قدس را رها کنند و الا اگر دیر بجنبند راه فرار آنها بسته خواهد شد.

وی یادآور شد: امروز معادلات جهانی تغییر کرده و مردم آگاه شده اند و با تهدید و ایجاد رعب نمی شود جامعه ای را سرکوب کرد، قدرت آمریکا و ارتش اسرائیل در برابر یک گروه به نام حماس درمانده شده و در باتلاق جنایت های خود فرو می روند.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: ملت ما شهید داده و شهید پرور هستند و این جنایت ها موجب می شود که فرهنگ شهادت تبلیغ شود و مکتب حاج قاسم سلمانی در جامعه ما ترویج شود، حاج قاسم قهرمان ملی ماست و مکت حاج قاسم چراغ راه امت است، قلب جوانان ما جایگاه سردار دلهاست، دشمن بداند راه نورانی که حاج قاسم سلیمانی برای ما انتخاب کرده، ماندگار، پررهرو و برای همیشه تاریخ فراموش نشدنی است.

وی در ادامه با اشاره به اعلام نامزدهای تائید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی توسط هیئت نظارت، ابراز کرد: فرصت در اختیار عزیزانی است که تائید صلاحیت نشده اند که اعتراض کنند و مستندات خود را ارائه نمایند، امید است شایستگی ها ملاک تعیین سرنوشت نهایی گزینه های ثبت نام کننده در انتخابات باشد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه مردم ما فریب تبلیغات مزورانه برخی ها و تطمیع برخی از انسان هایی که می خواهند شخصیت انسان ها را پول بخرند، نخورند، افزود: مقام معظم رهبری تاکید بر مشارکت پرنشاط و حداکثری توام با سلامت و امنیت دارد، تا مردم به صحنه بیایند و سرنوشت خود را تعیین کنند که این موضوع، با آن تبلیغات ناجوانمردانه دشمن راجع با ولایت فقیه همخوانی ندارد.

وی گفت: این مدیریت ولایت فقیه است برای آرای مردم و نظارت مردم ارزش قایل است و نماد مردمسالاری را در نظامی که و ولایت فقیه در آن حاکمیت دارد، باید جستجو کرد، جوانان ما متوجه باشند دشمن چقدر حیله گر و فریبنده است و قوی ترین نقاط قوت ولایت فقیه را می خواهد به نقطه ضعف تبدیل کند، جوانان ما بدانند که این ها واقعیت ندارد و این چیزی جز حیله و فریب دشمنان نیست.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی برای مشارکت حداکثری نقش آفرین باشند، تصریح کرد: خدمت خالصانه و صادقانه توام با تلاش جهاد، کنترل تورم و گرانی از سوی مسئولان بهترین مشوق برای شور انتخابات و حضور فراگیر مردم در پای صندوق های رای است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز کشف حجاب توسط رضاخان، ابراز کرد: دنیای غرب تمام توجه اش به جسم زنان است، آنها می خواهند از زن بهره روی اقتصادی و ابزاری داشته باشند و زن را مانند کالایی مورد استفاده قرار می دهند، آنها برای فروش کالا زن را منزله یک ابزار به کار می گیرند و از قرار دادن زن در ویترین فروشگاه ها ابایی ندارند.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: نتیجه چنین نگاهی به زن گسست خانواده در غرب است، فرزندان نامشروع و پناه بردن انسان های فاقد خانواده به سگ و گربه برای اقناع کردن غریزه انسانی که نیازمند کانون گرم خانواده است، نتیجه این نگاه دنیای غرب است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: رویکرد اسلام توجه به منزلت و کرامت انسانی زن است، شاخص بین زن مردم تقوا است، قرآن زنانی را به عنوان الگو مطرح می کند تا جامعه از سیره آنان بهره مند شوند، زنان در اسلام نقش همسری، مادری و آرامش بخش در کانون خانواده را برعهده دارند که خیلی از غربی های از این نعمت مرحوم هستند، در اسلام وفاداری و احترام متقابل برای زن و مرد وجود دارد.

وی ابراز کرد: حریم حجاب برای مصونیت و حفظ حریم خصوصی است که آرامش و رحمت در آن وجود دارد، امروز زنان محجب ایرانی در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نقش آفرین و در جهان نام آور هستند، جوانان ما بدانند که دشمن از روی محبت نیست بلکه دنبال عفت زدایی است و می خواهند در این منجلابی که خود غرق شده اند جامعه ما را نیز با خود ببرند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.