تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۲۳

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی: اشتغال ایجاد شده در ایلام مستند به آمارهای سامانه ملی رصد است

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی: اشتغال ایجاد شده در ایلام مستند به آمارهای سامانه ملی رصد است
ایلام - مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: میزان اشتغال ثبت شده در این استان طی سال گذشته مستند به آمارهای سامانه ملی رصد است.

نورالدین الیاسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برخی تفاسیر و شبهات یک کانال تلگرامی در خصوص میزان اشتغالزایی اعلامی از سوی این اداره کل و مرکز آمار ایران اظهار داشت: اشتغال یک مقوله چند وجهی است و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تنها متولی اصلی اشتغال کشور نیست بلکه سیاستگذاری بازار کار، هدایت و صیانت از نیروی کار را پیگیری می کند.

وی افزود: مرجع اعلام نرخ بیکاری و اطلاعات مربوط به آن مرکز آمار ایران است و این مرکز نرخ بیکاری استان ایلام را در چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۸،۱ ، ۶،۴ ، ۶،۶ و ۶،۸ درصد اعلام کرده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در جوابیه اخیر بر اشتباه بودن آمار اشتغال خالص با تراز منفی استان تاکید کرده است.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام با اشاره به ثبت بیش از ۱۷ هزار اشتغال در استان بر اساس سامانه ملی رصد تاکید کرد: این میزان در بخش های صنعت ، کشاورزی، خدمات و مسکن ثبت شده و ایلام را در مقایسه با سایر استان ها رتبه برتر را کسب کرده است.

الیاسی یادآور شد: جذب و پرداخت یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ ، ۹۲۰ میلیارد تومان از محل جز یک و جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه به نهادهای حمایتی ( کمیته امداد امام (ره) ، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام( ره) ، بسیج سازندگی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت وظیفه عمومی، بنیاد علوی، پارک علم و فناوری ، ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در ۶۰۰ رسته شغلی، ۲۹ میلیارد تومان تسهیلات کسب و کار روستایی، رفع موانع صدها واحد تولیدی صنعتی و بازگرداندن آنها به چرخه تولید استان، تسهیلات پرداختی منابع در اختیار دستگاه ها و بانک ها، ایجاد اشتغال مستقیم و معرفی جویندگان کار از طریق مراکز مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و دیگر بنگاه ها در بخش های مختلف اقتصادی از مهم ترین شاخص هایی بوده که در کسب این موفقیت تاثیرگذار بوده است.

وی اضافه کرد: پارسال بیش از ۹ هزار نفر به بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی استان ایلام نسبت به سال ۱۴۰۰ افزوده شده است.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام با اشاره به سهمیه ۶ هزار و ۶۷۱ نفری تعیین شده برای اشتغالزایی در استان طی سال گذشته گفت: بیش از ۳۰ دستگاه اجرایی و نهاد حمایتی با همکاری فرمانداران و بانک‌های استان در زیست بوم اشتغال استان نقش دارند که با تلاش همه جانبه دستگاه های عضو موفق به ثبت ۱۷ هزار فرصت شغلی بر اساس سامانه ملی رصد شدیم.

الیاسی یادآور شد: پارسال ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با پنج هزار و ۲۰۷ نفر ، کمیته امداد با چهار هزار و ۳۴۸ نفر ، صمت ۲ هزار و ۴۶۷ نفر ، بهزیستی یک هزار و ۲۷۲ نفر ، جهاد کشاورزی یک هزار و ۶۹ نفر ، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ۵۴۸ ، بسیج سازندگی ۳۵۰ نفر ، بنیاد شهید و امور ایثارگران ۳۱۳ نفر از مهم ترین دستگاه ها در تحقق این تعداد اشتغالزایی استان ایلام بوده اند.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم برای اولین بار در کشور، میزان اشتغال خود را از طریق مرکز پایش شورای عالی اشتغال به سه روش تلفنی، پیامکی و حضوری با استفاده از اپلیکشن سانار مورد صحت سنجی قرار داده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.