تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴

نماینده مردم سقز و بانه: ۲ انتصاب از اهل سنت در وزارت ارشاد، اقدامی برای وحدت جامعه ایرانی است

نماینده مردم سقز و بانه: ۲ انتصاب از اهل سنت در وزارت ارشاد، اقدامی برای وحدت جامعه ایرانی است
تهران- نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت:

 اقدامات اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استفاده از ظرفیت‌های اهل سنت در امور فرهنگی کشور و ۲ انتصاب در این وزارتخانه، اقدامی برای وحدت جامعه ایرانی است.

بهزاد رحیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استفاده از ظرفیت‌های اهل سنت در امور فرهنگی کشور اظهار داشت: این رویکرد قابل تحسین است چنین اقدامی ناشی از درایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای وحدت مذاهب است و از این اقدام تشکر می کنم.

نماینده مردم سقز و بانه بیان داشت: این اقدام وحدت و برادری جامعه ایرانی را به نمایش می‌گذارد و برگ زرینی برای کارنامه وزارت ارشاد است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه نیروهای اهل سنت در کشور از ظرفیت های زیادی برخوردار هستند گفت: همه نمایندگان اهل سنت در مجلس شورای اسلامی در نامه ای از اعتمادی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جامعه اهل سنت داشتند تشکر و استقبال کردند.

رحیمی بیان داشت: سرزمین ایران یادگار قرن‌ها زیست مسالمت‌آمیز اقوام و مذاهب گوناگون در کنار یکدیگر بوده و هر چه به پیش می‌رویم حلقه‌های اتصال و انسجام ملی و اسلامی قویتر و مستحکم‌تر می‌شود.

به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی پنجم دی ماه با حکم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مشاور اهل سنت وزارتخانه منصوب شد. همچنین در تیرماه سال جاری داود زرین‌پور (گرگیج) به سِمت رایزنی فرهنگی ایران در مصر انتخاب شد. وی سابقه ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی واحد زاهدان و استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان را در سابقۀ خود دارد و حافظ قرآن، نخبه‌ی کشوری و نویسنده و مترجم نیز محسوب می‌شود. این نوع انتصاب از بین برادران اهل تسنن برای نخستین بار اتفاق افتاد و سبب شد تا در کانون توجه رسانه‌ها قرار گیرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.