تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸

هاشمی: تختی نشان داد پهلوانی مهمتر از قهرمانی است

هاشمی: تختی نشان داد پهلوانی مهمتر از قهرمانی است
تهران- وزیر ورزش و جوانان گفت:

جهان پهلوان تختی با رفتار خود نشان داد که پهلوانی بسیار مهمتر از قهرمانی است و آنچه در ذهن مردم ماندگار می‌شود پهلوانی است.

پنجاه وششمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی امروز (یکشنبه) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، شماری از پیشکسوتان، مسوولان و قهرمانان جهان و المپیک بر سر مزار این قهرمان در ابن‌بابویه شهرری برگزار شد. در این مراسم چهره‌های نامداری مانند علی‌اکبر حیدری از معدود هم‌دوره‌های تختی، محمدرضا طالقانی رئییس اسبق فدراسیون کشتی نیز حضور داشتند.

کیومرث هاشمی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم بعد از نیم قرن همواره یاد و خاطره تختی را زنده نگه می‌دارند. ما نیز برای حضور در کنار مردم در این مراسم حضور پیدا کردم تا یاد و خاطره این پهلوان ملی را زنده نگه داریم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: اخلاق و رفتار تختی مصداق پهلوانی بود و این رفتار هنوز در بین ورزشکاران ما در جریان است؛ او با این شیوه‌ی رفتاری نشان داد که پهلوانی بسیار مهمتر از قهرمانی است و آنچه در ذهن مردم ماندگار می‌شود پهلوانی است. او نشان داد که قهرمانی خوب است اما این پهلوانی است که نام‌ها را ماندگار می‌کند.

هاشمی با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم سالگرد جهان پهلوان تختی گفت: رفتارهای پهلوانانه تختی راز ماندگاری این قهرمان است و مردم به خاطر این رفتارها تختی را دوست دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.