تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

سجادی بیان کرد: جنایت تروریستی کرمان؛ رونوشتی از حملات رژیم صهیونیستی در غزه

سجادی بیان کرد: جنایت تروریستی کرمان؛ رونوشتی از حملات رژیم صهیونیستی در غزه
نگاه اقتصاد

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: عملیات جنایتکارانه تروریستی علیه غیرنظامیان و زائران سردار سلیمانی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان، رونوشت و دنباله کار رژیم موقت صهیونیستی در غزه و دیگر نقاط فلسطین اما این بار از طریق داعش بود.

سید کمال‌الدین سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و سفیر پیشین کشورمان در فیلیپین و ویتنام، در گفت‌وگو با ایکنا درباره اهداف داعش از جنایت تروریستی علیه زائران سردار سلیمانی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان، گفت: این عملیات جنایتکارانه، رونوشت و دنباله کاری است که رژیم صهیونیستی در غزه و دیگر نقاط فلسطین انجام می‌دهد.

 

 

 

داعش؛ گروهک گوش به فرمان آمریکا و اسرائیل
وی ادامه داد: داعش به نیابت از اسرائیل این کار را انجام داده است. چون هیچگاه شاهد نیستیم که داعش عملیاتی علیه اسرائیل انجام دهد و بنابر اعتراف ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، داعش را آمریکایی‌ها با هزینه‌های کلان درست کرده‌اند بنابراین، این گروهک گوش به فرمان آمریکا و اسرائیل هستند و این جنایت را انجام داده‌اند.

سفیر پیشین کشورمان در ویتنام و فیلیپین بر مقابله و شناسایی عناصر اصلی و فرعی این عملیات جنایتکارانه و در نظر گرفتن اشد مجازات برای آنها تأکید کرد و درباره نشانه‌های نقش غیرمستقیم اسرائیل در این جنایت، گفت: دقیقا این فاجعه با جنایت رژیم صهیونیستی در غزه مشابهت دارد. دنباله کاری که رژیم موقت صهیونیستی انجام می‌دهد، در کرمان انجام شد. چنانکه شاهد آمار بسیاری از زنان و کودکان در میان شهدای غزه هستیم، در کرمان نیز شاهد شهادت زنان و کوکان مظلوم بودیم.

 

 

 

کرمان؛ رونوشت جنایات اسرائیل در غزه
وی با تأکید بر اینکه جنایت تروریستی کرمان، رونوشتی از حملات رژیم صهیونیستی در غزه است، گفت: کشتار اینگونه غیرنظامیان در تاریخ کم‌نظیر است. مظلومیت کودکان و زنان بی‌دفاع غلتیده در خون خود، وجدان جهانی را برانگیخته می‌کند چنانکه شاهد تظاهرات و انجام کارهای هنری و فرهنگی در حمایت از مردم غزه در سراسر جهان هستیم ولذا خون این شهدا باعث آگاهی‌بخشی و تحرک بیشتر مردم می‌شود.

سجادی تصریح کرد: مردم به این میزان رژیم صهیونیستی را نمی‌شناختند اما با جنایت‌های صهیونیست‌ها، اکنون مردم جهان آگاه شده و ماهیت نژادپرست و ضد بشری رژیم صهونیستی را شناخته‌اند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به شباهت فراوان جنایت کرمان با جنایت رژیم صهیونیستی در غزه گفت: در واقع گویا این جنایت الگوبرداری از جنایات اسرائیل در غزه است هر چند که عامل مستقیم آن داعش باشد، چراکه داعش بازوی مسلح آمریکا و اسرائیل در کشورهای اسلامی است و از آنها تبعیت می‌کند.

 

 

 

تقویت اتحاد ملی 
سجادی در پاسخ به این سؤال که اینگونه اتفاقات با وجود تلخ و ناگوار بودن چه میزان در تقویت وحدت ملی اثرگذار است، افزود: ین جنایات به رغم تلخی و سختی آن، مردم را آگاه‌تر کرده و متوجه می‌شوند که دشمنان هیچ رحمی نسبت به ملت ایران ندارند و این بر اتحاد، همدلی و انسجام ملی می‌افزاید.

وی ادامه داد: خون شهدا و شهادت ثمراتی چون ذلیل شدن دشمنان، دمیدن حیات در کالبد جامعه، آگاهی‌بخشی و برانگیزاندن مردم علیه ظالمان و حمایت‌های لازم از نظام جمهوری اسلامی ایران و از افکار و اندیشه‌های شهید سلیمانی در پی دارد.

سجادی بیان کرد: اینها نشان می‌دهد که چه میزان دشمنان از اندیشه‌های حاج قاسم سلیمانی واهمه دارند و زائرانی را که برای تجدید بیعت بر سر مزار این شهید حاضر می‌شوند را هدف انتقام خود قرار می‌دهند. این نشانه درستی و حقانیت راه حاج قاسم است که مروج و مبلغ آن بوده است.

گفت‌وگو از سمیرا باباجهد انصاری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.