تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹

نوروزی: عملکرد وزارت بهداشت در حوزه دارو قابل تقدیر است

نوروزی: عملکرد وزارت بهداشت در حوزه دارو قابل تقدیر است
تهران- عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت:

در حوزه تجهیزات پزشکی نیز با ورود شرکتهای دانش بنیان شاهد پیشرفتهای چشمگیری هستیم و بخش عمده ای از نیاز کشور به تجهیزات پزشکی از طریق شرکتهای دانش بنیان تأمین شده است.

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به عملکرد وزارت بهداشت گفت: عملکرد وزارت بهداشت در دولت آقای رئیسی در حوزه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی قابل تقدیر است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با پیگیریها و حمایتهای انجام شده از شرکتهای داخلی امروز شاهد تولید و تأمین بخش زیادی از داروهای مورد نیاز کشور در داخل هستیم و به لطف خدا مشکل قابل ذکری در زمینه دارو وجود ندارد.

وی افزود: امروز شاهد آن هستیم که مشکل تأمین شیر خشک که چند هفته ای در کشور ایجاد شده بود با پیگیریها و اقدامات وزارت بهداشت مرتفع شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز با ورود شرکتهای دانش بنیان شاهد پیشرفتهای چشمگیری هستیم و بخش عمده ای از نیاز کشور به تجهیزات پزشکی از طریق شرکتهای دانش بنیان تأمین شده است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عملکرد وزارت بهداشت و دولت آقای رئیس در حوزه تأمین دارو قابل تقدیر است و ما شاهد زحمت شبانه روزی دولت سیزدهم در این رابطه هستیم.

وی افزود: وزارت بهداشت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی باید به همین شیوه ای که تا کنون عمل می کرده ادامه دهد و مسیر در پیش گرفته را به شتاب و سرعت بیشتر ادامه دهد.

به گزارش ایرنا، در جلسه علنی امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سؤال رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان مبنی بر اینکه چرا با توجه به زحمات پرستاران و کادر درمان در زمان شیوع کرونا و با وجود وعده‌های داده شده برای جذب پرستاران و تبدیل وضعیت کادر درمان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به تعدیل کادر بیمارستانی و عدم تمدید طرح پرستاران کرده است، گفت: در اولین آزمونی که طی دو سال گذشته برگزاری شده ۲۸ هزار و ۹۶۱ نفر استخدام شدند که ۲۲ هزار و ۹۷ نفر آنها امتیاز کرونا را داشتند.

بهرام عین اللهی خاطرنشان کرد: در آزمونی که اخیرا با شرکت ۹۸۸ هزار نفر برگزار شد و قرار است حدود ۲۵ هزار نفر استخدام شوند، ۵۰ هزار نفر از شرکت کنندگان در آزمون از امتیاز کرونا استفاده می کنند و هنوز کارهای مربوط به مصاحبه و گزینش آن در حال انجام است و نتایج کار به زودی اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: در این چند سال ۳۲ هزار نفر به جمعیت پرستاری کشور اضافه شده و حدود ۲۲ هزار نفر نیز در تبدیل وضعیت ایثارگری عمدتا در حوزه پرستاری انجام شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: البته نیاز ما بیش از این است و اخیرا از سازمان اداری و استخدامی درخواست جذب ۷۵ هزار نیرو را کرده بودیم که از این میان برای جذب ۲۵ هزار نفر آزمون برگزار شد که از این تعداد، ۱۴ هزار نفر کارکنان حوزه پرستاری و اتاق عمل هستند که این نیروها به زودی اضافه خواهند شد.

در ادامه داوود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه در خصوص اقدامات انجام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سیزدهم توضیحاتی ارائه کرد که در این مطلب با عنوان منظور: ۴ میلیارد و ۲۷۳ میلیون دلار ارز به بخش درمان تخصیص یافت قابل مشاهده است.

در جلسه علنی مجلس همچنین گزارش کمیسیون بهداشت در این رابطه ارائه شد که جزئیات آن در مطلبی با عنوان اقدامات موثری در راستای رفع کمبودهای دارویی در کشور انجام شده است منتشر شده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.