تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

نقشه آمریکا برای منزوی کردن ایران با عملیات طوفان الاقصی خنثی شد

نقشه آمریکا برای منزوی کردن ایران با عملیات طوفان الاقصی خنثی شد
ایلام - رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی گفت:

 

آمریکا برای منزوی کردن ایران در سطح بین الملل و همراه ساختن کشورهای منطقه با اسرائیل تلاش کرد اما عملیات طوفان الاقصی ابهت آمریکا و اسرائیل را درهم فرو ریخت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیرسرتیپ دوم “محمدرضا فولادی” روز جمعه در آیین گرامیداشت فتح میمک و عملیات ضربت ذوالفقار در شهرستان مرزی مهران، اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل اکنون در باتلاق غزه گرفتار شده اند و علیه کشورهای جبهه مقاومت یمن، فلسطین و حزب الله ائتلاف تشکیل داده اند.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری امروز نبض جهان اسلام و انسانیت در غزه است و نسل کشی و جنایات در این منطقه، درنده خویی اسرائیل و آمریکا را به همگان اثبات گرد.

امیر فولادی با بیان اینکه مقاومت مردم غزه به یک نماد مبارزه علیه استبداد تبدیل شده است، یادآور شد: در مدت ۹۰ روز جنگ اسرائیل علیه غزه تاکنون ۳۰ هزار نفر شهید و ۶۰ هزار نفر از ساکنان این باریکه مجروح شده اند و حقارت رژیم صهیونیستی به دنیا اثبات شد.

وی با تاکید بر اینکه طوفان الاقصی افسانه شکست ناپذیری و هیمنه جهانی اسرائیل را در سطح جهان در هم شکست، افزود: اگر حمایت آمریکا از اسرائیل نبود، این رژیم زود نابود شده بود.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: فلسطین به مساله اول جهان تبدیل شده و اکنون کشور آفریقای جنوبی دادنامه ای علیه غاصب رژیم اسرائیل به دادگاه لاهه تقویم کرد و ایران و کشورهای زیادی با این دادنامه برای حمایت از فلسطین همراه شدند.

سردار فولادی در مورد مقوله انتخابات و لزوم مشارکت همگانی مردم در این آوردگاه حساس اجتماعی هم اظهار کرد: نگاه دوست و دشمن به انتخابات اسفندماه است و ملت باید با هوشیاری و دقت نمایندگانی اصلح را برای حضور در مجلس انتخاب کنند.

امیر فولادی یادآور شد: مشارکت پرشور مردم در انتخابات بیانگر مقبولیت نظام است و دشمن اکنون با جنگ ترکیبی و شناختی به مصاف انقلاب و مردم آمده است تا آنها را نسبت به کاهش مشارکت و اقبال عمومی در خصوص انتخابات ترغیب کند.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص عملیات فتح میمک هم بیان کرد: صدام با اشراف به موقعیت راهبردی ارتفاعات میمک و نقش تعیین کننده این ارتفاعات در جبهه های میانی، پیش از آغاز رسمی جنگ اقدام به تصرف میمک کرد و صدام سرمست از این پیروزی اعلام کرد، اگر ایران موفق به بازپس‌گیری ارتفاعات میمک شود کلید بغداد را به طرف ایرانی می دهد و این صحبت گزافه صدام نشان از اهمیت این منطقه دارد.

وی افزود: بعد از بازپس گیری ارتفاعات میمک در عملیات ضربت ذوالفقار اولین پیروزی نیروهای ایران در جنگ به دست آمد و صدام در پی این شکست اقدام به اعدام تعدادی از فرماندهان عالی رتبه عراق کرد.

امیر فولادی با اشاره به اینکه عملیات فتح میمک با مشارکت ارتش و عشایر به ویژه ایل خزل انجام گرفت، ادامه داد: اکنون باید پیام و وصیت شهدا که همانا حفظ امنیت و حراست از دستاوردهای انقلاب است، به نسل های کنونی و آینده منتقل شود.

به گزارش ایرنا، این یادواره در محل یادمان شهید خلبان احمد کشوری و منطقه عملیاتی میمک با حضور نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان دستگاه ها و عموم مردم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، ارتفاعات میمک ۲۰ شهریور سال ۱۳۵۹ توسط عراق تصرف و در ۱۹ دی ماه همان سال بازپس گیری شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.