تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

یک سازمان حقوق بشری: تل‌آویو با دروغ‌پردازی از پذیرش جنایات خود شانه خالی می‌کند

یک سازمان حقوق بشری: تل‌آویو با دروغ‌پردازی از پذیرش جنایات خود شانه خالی می‌کند
تهران - رئیس سازمان حقوق بشر اروپا - مدیترانه تاکید کرد که گروه حقوقی رژیم صهیونیستی دروغ های قابل پیش بینی و آشکاری را به دیوان دادگستری بین المللی لاهه تقدیم کرد؛

دروغ هایی که از سال ۱۹۴۸ تاکنون برای توجیه جنایات خود در حق ملت فلسطین می بافد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، «رامی عبده» با اشاره به دروغ پردازی های رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه تاکید کرد: آفریقای جنوبی با سند و مدرک حقایق را ارائه داد، در حالی که رژیم اشغالگر با اظهارات و ادعاهایی بی مدرک و با صحنه هایی ساختگی و از پیش تهیه شده، به دروغ پردازی پرداخت.

وی ادامه داد: گروه حقوقی رژیم صهیونیستی تلاش کرد که ماهیت بیانیه های این رژیم مبنی بر نسل کشی مردم غزه را کوچک جلوه دهد، اما تیم آفریقای جنوبی پیش دستی کرد و با ارائه تعداد زیادی از بیانیه های صادر شده توسط مقامات صهیونیست و شورای جنگ اسراییل، راه انکار را بست.

رئیس سازمان حقوق بشر اروپا – مدیترانه اضافه کرد: گروه حقوقی رژیم صهیونیستی با این ادعا که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از سوی ۴۱ کشور، از جمله عربستان یک سازمان تروریستی شناخته شده و آنچه در نوار غزه رخ می دهد، در چارچوب قانون حقوق بشر بین المللی بوده و نسل کشی محسوب نمی شود، در ابتدا تلاش کرد، زیر بار رسیدگی قضایی به این پرونده نرود.

عبده افزود: گروه حقوقی رژیم صهیونیستی با این ادعا که ورود و دسترسی به غزه بر عهده مصر است و نه اسرائیل، از درخواست آفریقای جنوبی برای ورود گروه های تحقیق در غزه شانه خالی کرد، در حالی که این رژیم اسراییل است که بارها کمک های بشر دوستانه را تفتیش کرده و از قاهره خواسته اسامی افرادی که از گذرگاه رفح عبور می کنند و حتی زخمی ها را، اعلام کند.

به گزارش ایرنا، درپی برگزاری نخستین جلسه رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی درباره نسل کشی در نوار غزه در دادگاه دیوان بین المللی دادگستری در لاهه روز پنجشنبه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با عصبانیت و به طرز هیستریک به آفریقای جنوبی و دادگاه حمله کرد و ارتش رژیمش را “اخلاقی ترین ارتش جهان” خواند.

نخستین جلسه دادگاه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در پرونده نسل کشی این رژیم در نوار غزه در حالی برگزار شد که نماینده آفریقای جنوبی و تیم حقوقی این کشور به طور جداگانه تاکید کردند که رژیم صهیونیستی کشتار جمعی را تشدید کرده و نسل کشی و قتل فلسطینیان در غزه باید متوقف شود.

بررسی پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم جنایتکار اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه در دومین روز متوالی ادامه یافت و تیم حقوقی رژیم اشغالگر پاسخ خود را به اتهامات آفریقای جنوبی ارائه کرد تا دادگاه لاهه را متقاعد کند که هیچ جنایتی در غزه مرتکب نشده است.

«تال بیکر» مشاور حقوقی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در آغاز جلسه دومین روز بررسی این پرونده ادعا کرد که عملیات نظامی این رژیم در غزه اقدامی برای دفاع از خود در برابر حماس و سایر گروه های مقاومت فلسطینی که وی آنها را سازمان های تروریستی خواند، انجام شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.