تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱

استاندار: راه‌اندازی بازارچه‌ دائمی در خروجی شهرهای ایلام عملیاتی شود

استاندار: راه‌اندازی بازارچه‌ دائمی در خروجی شهرهای ایلام عملیاتی شود
ایلام - استاندار ایلام با تاکید بر اینکه بازارچه‌های دائمی و موقت در همه ورودی و خروجی شهرها و نیز مناطق گردشگرپذیر استان باید دایر شود، گفت:

شهرداران و فرمانداران باید در مدت یک ماه راه‌اندازی این بازارچه‌های را عملیاتی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، “حسن بهرام‌نیا” روز شنبه در نشست هماهنگی ایجاد بازارچه‌ در ورودی شهرهای استان ایلام، اظهار کرد: باتوجه به اینکه روزانه به طور متوسط ۱۲ هزار مسافر از مرز مهران تردد می‌کنند و همچنین حضور زائران در طول سال و به ویژه ایام اربعین و مسافران نوروزی و تابستانه، فرصتی مغتنم برای ایجاد بازارچه‌های دائمی و موقت در مبادی ورودی و خروجی شهرها و همچنین مناطق گردشگری استان فراهم شده است.

وی افزود: همه شهرداران، فرمانداران و دهیاری‌ها موظف هستند در مدت ۲ هفته نسبت به مکان یابی و مطالعه چگونگی ایجاد بازارچه‌ در مبادی ورودی و خروجی شهرها و نحوه مدیریت آن اقدام و در مدت یک ماه نیز وارد فاز عملیاتی استقرار سازه‌های مورد نیاز این بازارچه‌ها شوند.

بهرام‌نیا ایجاد بازارچه‌های شکیل در شهرستان‌های محل تردد زائران و گردشگران برای استان را ضروری و بسیار مهم دانست و ادامه داد: در این بازارچه‌ها، محصولات تولیدی داخل استان شامل صنایع دستی، سوغات محلی، خوراکی‌های سنتی، تولیدات خانگی و محصولات کشاورزی نظیر انواع لبنیات به مسافران و زائران عرضه شود.

وی با بیان اینکه ایلام سرشار از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بلااستفاده و مغفول مانده است، یادآور شد: ایجاد اینگونه بازارچه‌ها به ایجاد اشتغال، درآمدزایی پایدار و معرفی محصولات استان کمک به‌سزایی می کند.

استاندار ایلام با بیان اینکه در ایام اربعین بیشترین حجم تردد زائران از مرز مهران انجام می شود، گفت: در طول سال نیز متوسط ۱۲ هزار نفر روزانه از این مرز عبور می کنند و همچنین ایلام به عنوان یک پدیده نوظهور در گردشگری شناخته شده اما با این وجود کمترین سودآوری و درآمدزایی نصیب مردم استان می شود.

وی با انتقاد از ضعف در زیرساخت‌ها برای ایجاد بازارچه و غرفه‌های عرضه محصولات تولید استان، از فرمانداران، شهرداران و دهیاری‌ها خواست نسبت به تقویت زیرساخت‌ها در این حوزه اقدام کنند.

بهرام‌نیا اضافه کرد: در داخل شهرها نیز در مناطق دارای تراکم جمعیتی بازارچه‌هایی با هدف دسترسی آسان شهروندان به مراکز خرید ایجاد شود.

وی از فرماندار مهران خواست در مبادی ورودی، خروجی و محل استقرار و توقف اتوبوس‌ها و خودروهای حامل زائران بازارچه‌های دائمی و موقت ایجاد کند.

استاندار ایلام از شهرداری ایلام خواست نسبت به ساماندهی دست فروشان، وانتی ها و مغازه دارانی که در ورودی و خروجی شهرها کالاهای مصرفی خود را عرضه می کنند، اقدام و چهره ورودی و خروجی شهر را با ایجاد بازارچه‌ها و غرفه‌های دائمی تغییر دهند.

وی تاکید کرد: یکی از نکات مهم اینکه غرفه داران نسبت به بسته بندی‌های شکیل محصولات خود با هدف جلب نظر خریداران توجه داشته باشند.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: در شهر ایلام ۹ نقطه برای ایجاد بازارچه و غرفه در نظر گرفته شده است که با تایید نهایی هرکدام از این مناطق بازارچه‌هایی برای شهروندان و مسافران ایجاد می شود.

“سعید هژبری” ادامه داد: در این بازارچه ها کاهش و تعدیل در قیمت محصولات و دسترسی آسان مردم به غرفه‌ها باید لحاظ شود.

“شهریار عباسی” معاون امور اقتصادی استاندار ایلام نیز خاطرنشان کرد: برای ایجاد بازارچه ها و با هدف دستیابی به درآمد پایدار و اشتغال زایی، از محل اعتبارات اربعین مبلغی به شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها به منظور احداث بازراچه‌های دائمی اختصاص یابد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.