تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲

تحلیلگر سیاسی جهان عرب: رژیم صهیونیستی در طول ۱۰۰ روز جنگ به اهداف خود نرسید

تحلیلگر سیاسی جهان عرب: رژیم صهیونیستی در طول ۱۰۰ روز جنگ به اهداف خود نرسید
تهران -  «اسماعیل النجار» تحلیلگر سیاسی جهان عرب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت:

 رژیم صهیونیستی در طول ۱۰۰ روز جنگ نه تنها به هیچ هدفی دست نیافت، بلکه متحمل خسارات و تلفات سنگینی نیز شد.

جنگ غزه در حالی وارد یکصدمین روز خود شده که به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، رژیم اسراییل در این جنگ نابرابر باوجود حمایت‌های همه جانبه آمریکا و همپیمانانش، جز کشتار مردم بی‌دفاع و غیرنظامیان که بخش عمده ای از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته است.

تنها دستاورد رژیم صهیونیستی در این مدت، نسل کشی و شهادت بیش از ۲۳ هزار و مجروح کردن بیش از ۶۰ هزار نفر دیگر است؛ موضوعی که با واکنش‌های جهانی رو به رو شده و بیش از یکصد کشور جهان به موج اعتراض‌ها پیوسته‌اند.

«اسماعیل النجار» تحلیلگر سیاسی جهان عرب روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار بین الملل ایرنا تصریح کرد: تعیین اهداف بزرگ و غیر واقعی و دستکم گرفتن توانایی مقاومت فلسطین، شکست و ناکامی دشمن صهیونیستی را رقم زد.

وی اضافه کرد: دشمن صهیونیستی نه تنها نتوانست در طول ۱۰۰ روز جنگ به هیچ هدفی دست یابد، بلکه خسارات و تلفات سنگینی نیز متحمل شد.

این تحلیلگر تاکید کرد: علاوه بر وارد آمدن خسارت های سنگین نظامی، تسلیحاتی و اقتصادی به رژیم صهیونیستی، حدود ۲۰۰ هزار شهرک نشین صهیونیست ساکن مناطق شمالی فلسطین اشغالی نیز آواره شدند.

النجار ادامه داد: گروه های مقاومت فلسطین، سال ها به طور شبانه روز برای بدست آوردن این توانایی و امکانات تلاش کرده اند.

این تحلیلگر سیاسی اظهار داشت: مقاومت فلسطین برای تضمین پایداری در برابر حملات دشمن صهیونیستی، تونل هایی مستحکم و دارای همه امکانات مورد نیاز را از جمله انبارهای غذا، بیمارستان، اتاق عمل و دیگر نیازهای ضروری جنگ ایجاد کردند، به همین خاطر شکست دادن آن برای دشمن غیرممکن شده است.

وی درباره مشارکت یمن در عملیات علیه رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت که ورود این کشور به خط درگیری از دروازه دریای سرخ، بر قدرت محور مقاومت افزود و ضربات دردناکی را به آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد کرد.

این تحلیلگر لبنانی بیان کرد: محاصره دریایی رژیم صهیونیستی توسط یمن به گونه ای اجرا شده که هیچ آسیبی به کشتیرانی بین المللی وارد نکرده است.

النجار افزود: صنعا بارها بر وحدت میدان نبرد تاکید و اعلام کرده که از وظیفه خود برای آزادسازی فلسطین کوتاه نخواهد آمد.

عملیات طوفان الاقصی که از هفتم اکتبر ( ۱۵ مهرماه ) با غافلگیری دستگاه نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی از سوی نیروهای حماس آغاز شد، تاکنون بازتاب گسترده ای در محافل سیاسی و رسانه ای جهان داشته و همچنان به عنوان یکی از مهمترین تحولات و رویدادها در حوزه جهان اسلام و منطقه مورد توجه افکارعمومی است.

بررسی های خبری ایرنا نشان می دهد که دستکم در ۹۲ کشور جهان، بیش از ۴ هزار تجمع، تظاهرات و راهپیمایی از سوی اقشار مختلف در حمایت از مردم ستمدیده فلسطین و در محکومیت جنایات اسراییل برگزار شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.