تاریخ انتشار : شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۲ زیارتگاه ایلام

اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۲ زیارتگاه ایلام
ایلام - مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: طرح آرامش بهاری که از ۲۵ اسفند ماه پارسال در ۲۲ زیارتگاه این استان آغاز شده تا ۱۳ فروردین ماه جاری ادامه دارد.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: برای برگزاری بهتر اهداف این طرح از ظرفیت و توان روحانیان اعزامی از حوزه علمیه قم و روحانیان بومی منطقه با حضور در امامزادگان استان به تعداد ۱۵ مبلغ استفاده می شود.

وی افزود: این طرح در زیارتگاه هایی نظیر امام زاده علی صالح (ع)، سید عبدالله (ع)، ابراهیم قتال، سید ناصرالدین (ع)، سید ابراهیم (ع)، سید سیف الدین (ع) و سید صلاح الدین (ع) در حال اجراست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام ادامه داد: تقویت باورهای دینی و مذهبی، بالابردن سطح فکری و فرهنگی زائران، تبلیغ و ترویج سنت های اصیل اسلامی و خدمت رسانی مطلوب، ایجاد رضایت و علاقه مندی در زوار و گردشگران نوروزی از اهداف برگزاری این طرح در استان ایلام است.

عزیزی یادآور شد: برپایی خیمه های معرفت، اجرای آیین لحظه تحویل سال نو در بقاع متبرکه، عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا در امامزادگان و بقاع متبرکه و برپایی هفت سین قرآنی و معنوی، برپایی نماز جماعت و ایستکاه مشاوره از برنامه های اجرایی در قالب این طرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همچنین با اشاره به معیا شدن ۱۷۰ زائرسرا در جوار زیارتگاه های ایلام گفت: روزانه دو هزار رائر در این فضاها اسکان می یابند.

حدود یک هزار مسجد، حسینیه و زیارتگاه در استان ایلام وجود دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.