تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۳:۲۱

در گفت وگوی تلفنی با گوترش؛ امیرعبداللهیان: حمله غیرقانونی آمریکا و انگلیس به یمن تنش‌ها را تشدید می‌کند

در گفت وگوی تلفنی با گوترش؛ امیرعبداللهیان: حمله غیرقانونی آمریکا و انگلیس به یمن تنش‌ها را تشدید می‌کند
تهران - وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد، اقدامات غیرقانونی آمریکا و انگلیس در حمله به یمن را خطایی راهبردی دانست که منجر به تشدید تنش‌ها در منطقه خواهد شد.

 حسین امیرعبداللهیان در ادامه تماس‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک خود، با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، در خصوص لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تحولات اخیر در دریای سرخ گفتگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از تلاش ها و مواضع آقای گوترش در خصوص لزوم پایان دادن به کشتار شهروندان در غزه، بار دیگر بر لزوم توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکید کرد.

وی ضمن اظهار نگرانی نسبت به وضعیت بغرنج انسانی در غزه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به تحولات اخیر در دریای سرخ، بار دیگر بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفظ امنیت کشتیرانی و دریانوردی تاکید و تصریح کرد: هدف یمن از توقف کشتی‌های به مقصد سرزمین های اشغالی، متوقف کردن جنایت و نسل‌کُشی رژیم صهونیستی علیه شهروندان غزه است.

امیرعبداللهیان اقدامات غیرقانونی آمریکا و انگلیس در حمله به یمن را خطایی راهبردی دانست که منجر به تشدید تنش ها در منطقه خواهد شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفت وگوی تلفنی بار دیگر ضمن محکومیت جنگ در غزه، بر لزوم توقف جنگ و ارسال کمک های بشر دوستانه به غزه تاکید کرد.

آنتونیو گوترش با اشاره به تحولات اخیر در دریای سرخ، از گسترش درگیری ها در منطقه ابراز نگرانی کرد و تلاش‌های سازمان ملل را معطوف به توقف جنگ و کاهش آلام مردم منطقه دانست.

وی ضمن مخالفت با توسل به زور و ضرورت توجه همه طرف ها به منشور ملل متحد و دوری از جنگ، نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه را حائز اهمیت خواند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.