تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵

افتتاح ۱۴ پروژه آبرسانی ایلام در دهه فجر

افتتاح ۱۴ پروژه آبرسانی ایلام در دهه فجر
ایلام - مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب ایلام گفت:

 در دهه فجر سال جاری ۱۴ پروژه آبرسانی در سطح استان افتتاح می شود که از این تعداد ۱۰ طرح در حوزه روستایی و چهار طرح نیز در حوزه شهری است.

پرویز ناصری عصر پنج شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: این تعداد پروژه در پنج شهرستان استان با اعتباری بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از منابع ملی، استانی و سایر ردیف‌ها به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: با افتتاح این طرح های آبرسانی جمعیتی بیش از یکصد هزار نفر از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام عنوان کرد: طی سال جاری اقدامات مطلوبی در زمینه طرح های عمرانی، زیربنایی و خدماتی شامل اجرای خطوط انتقال، احداث مخازن، توسعه، اصلاح و بهسازی شبکه آب و … انجام شده که در دهه فجر بخشی از این خدمات رونمایی خواهد شد.

ناصری تصریح کرد: از جمله طرح های قابل افتتاح در این ایام، آبرسانی به ۱۶ روستای مجتمع مورت چوار شامل حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه، احداث یک باب تصفیه خانه آب به ظرفیت ۴۰ لیتر در ثانیه، احداث ۱۰ باب مخزن ذخیره آب، اجرای خطوط انتقال آب بطول ۴۱ کیلومتر، اصلاح ۴۵ کیلومتر شبکه توزیع آب با اعتبار هزینه شده ۴۰۰ میلیارد ریال می باشد.

وی ادامه داد: همچنین افتتاح فاز اول آبرسانی به ۱۰ روستای مجتمع داجیوند شهرستان هلیلان شامل حفر یک حلقه چاه، احداث یک باب مخزن، احداث یک ایستگاه پمپاژ آب، اجرای ۱۱ کیلومتر خط انتقال آب با اعتبار هزینه شده ۱۶۰ میلیارد ریال در دهه فجر سال جاری انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام گفت: حفر و تجهیز سه حلقه چاه و اجرای خط انتقال چاه های آب منطقه “بره بیجه” دهلران با طول خط انتقال سه هزار و ۶۹۰ متر با اعتبار هزینه شده ۵۸ میلیارد ریال، طرح آبرسانی به دول گل مهران، افتتاح خط انتقال بلوار پژوهش شهر ایلام، آبرسانی به شهرک میلاد شهر ایلام- نهضت ملی مسکن از دیگر پروژه های قابل افتتاح در ایام دهه فجر است.

ناصری خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۴۳هزار مشترک آب در استان وجود دارد و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸ درصد جمعیت استان از خدمات شرکت آبفا ایلام برخوردار هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.