تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

انتخابات تجلی مولفه قدرت نرم و اقتدار نظام اسلامی است

انتخابات تجلی مولفه قدرت نرم و اقتدار نظام اسلامی است
ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از شاخص‌های قدرت نرم، مردم هستند و این مولفه قدرت نیز در انتخابات تجلی پیدا می‌کند، گفت:

امروز باید به خاطر ادای دین به اهل بیت(ع)، ولایت و اسلام و فارغ از هر گونه نگاه حاشیه‌ای، واقیعت‌ها را برای مردم تبیین کرد.

به گزارش ایرنا، “حسن بهرام نیا” روز چهارشنبه در همایش مداحان و مدیران هیئت های مذهبی استان ایلام با گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین(ع)، اظهار کرد: این اجتماع و حضور مداحان، یک همایش بصیرتی و در راستای جهاد تبیین است.

وی با اشاره به اینکه جلسه‌ای حدود ۲ ماه پیش با هیئت امنای مداحان استان در محل استانداری ایلام برگزار شد که خروجی آن منتج به برگزاری این همایش سِتُرگ شد، افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند که جهاد تبیین امر مقدسی است که مجاهدین این جهاد ائمه اطهار(ع) هستند و لذا لازم است جامعه شیعی به ویژه فرهیختگان علمی با تاسی از ائمه اطهار(ع) مجاهدانه به تبیین معارف و حقایق اسلامی، مسائل سیاسی و اجتماعی بپردازند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه جهاد تمام ائمه اطهار(ع) بر مبنای جهاد تبیین برای اعتلای دین اسلام و قرآن بوده است، یادآور شد: امروز جهاد تبیین یک رسالت بسیار سنگین است، ما امروز میراث دار رسالت ائمه اطهار(ع) در راستای صیانت از اسلام ناب محمدی باشیم و تلاش کنیم که این رسالت را به سرانجام برسانیم.

بهرام‌نیا با بیان اینکه امروز ما با جنگ‌ شناختی در برابر دشمنان نظام و اسلام به عنوان پیچیده ترین جنگ‌ها قرار داریم، تصریح کرد: یکی از دانشمندان و محققان غرب در این خصوص می گوید که مولفه‌های قدرت نرم در هر کشوری شامل فرهنگ، ارزش‌های سیاسی و روابط خارجی است.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن با جنگ‌ شناختی و به واسطه جنگ نرم نظام و انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است، گفت: دشمن از این سازوکار بسیار پیچیده و نامحسوس برای مقابله با اسلام وحاکمیت‌های دینی، برای ناامید کردن مردم، دین زدایی و اسلام زدایی، ناکارآمد جلوه دادن دین اسلام برای اداره جامعه و مایوس مردم و جوانان، بدنام کردن مسئولان و بی اعتمادی در بین مردم در بین مردم استفاده می کند.

استاندار ایلام گفت: امروز دشمن با استفاده از جنگ نرم که پیشرفته‌ترین جنگ‌ها است، به جنگ اسلام و انقلاب آمده است، باید هوشیار باشیم و به رسالت خود که همان رسالت انبیاء الهی در راستای جهاد تبیین است، عمل کنیم و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند جهاد تبیین یک وظیفه، آنی و واجب است، امروز تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به همین جنگ شناختی، جهاد تبیین و جنگ ادراکی است.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه مداحان و هیئات مذهبی پرورش‌یافتگان واقعی مکتب اهل بیت(ع) و کاملا آگاه، واقف و عامل به اسلام و ارزش های دینی هستند، ابراز کرد: مداحان در جامعه نفوذ کلام و مخاطبان زیادی دارند، معلمین واقعی هستند که در مکتب اسلامی درس آموخته‌اند و مردم به مداحان علاقه دارند و به حرف، بیان و موعظه آنان کاملا توجه دارند.

وی با بیان اینکه فصل الخطاب همه ما فرمایشات مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: امروز دشمن به گونه‌ای عمل، وانمود و القاء کرده است که جوانان ما آینده‌ای ندارند و در قالب جنگ‌ شناختی این باور را در جامعه تزریق کرده است و با هجمه ناجوانمردانه امپراطوری رسانه‌ای، در تلاش برای ناامید کردن جوانان و دوری جامعه از انقلاب و نظام اسلامی هستند.

تمام تلاش دولت به رفع مسائل و مشکلات مردم معطوف شده است

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه در این استان ما کم کار نشده است، ابراز کرد: دولت سیزدهم با شعارهایی وارد میدان شد، امروز یکی پس از دیگری این شعارها محقق می شود، دولت صادق الوعد است و تلاش دولت برای حل مشکلات و مسائل مردم است.

بهرام نیا با اشاره به اینکه به برکت نظام و این دولت، طی ۲سال گذشته ۶۴ هزار میلیارد ریال در این استان صرف زیرساخت های راه استان و زیرساخت‌های منتهی به مرز مهران شده است، گفت: تا کنون ۲۹ هزار میلیارد ریال در همین دولت برای تکمیل و بهره‌برداری از سامانه گرمسیری هزینه شده که قرار است ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان برای آبیاری زمین‌های زراعی را تحت پوشش قرار داده و در فاز اول این سامانه پنج هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تونل کبیرکوه بی بدیل‌ترین تونل از نظر طول در کشور است، یادآور شد: هفت کیلومتر طول این تونل است و بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در این دولت برای این تونل هزینه شده و امید است که با حضور رییس جمهور در استان افتتاح و به بهره‌ برداری برسد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه یکی از مطالبات جدی مردم بحث آب بهداشتی در مناطق مختلف استان از جمله شهرستان ملکشاهی بوده است، افزود: با کمک قرارگاه بسیج سازندگی آبرسانی به ۱۰۵ روستایی استان با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال اجرا بوده و قرار است که این تعداد روستا به ۵۰۰ روستا در استان افزایش یابد.

بهرام نیا احداث سدهایی از جمله سد مخزنی میمه، چناره و سیکان برای مردم امیدآفرین است، گفت: احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی بدره، احداث بیمارستان ایوان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تکمیل برج هنر، تکمیل و بهره برداری از ان.جی.ال ۳۱۰۰ دهلران، پرتوسیمی دهلران با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، پتروشیمی هلیلان به ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، صبا انریی برای تولید ۱۰۰ مگاوات برق از جمله خدمات دولت است که برای جامعه امیدآفرین است و باید برای نسل جوان تبیین شود.

وی تصریح کرد: امروز باید به خاطر ادای دین به اهل بیت(ع)، ولایت و اسلام و فارغ از هر گونه نگاه حاشیه ای واقعیت ها را برای مردم بیان کرد تا مردم امیدوار شوند، تورم استان ایلام در چهل و چند سال گذشته همواره یکی از استان های با تورم بالا بوده است و امسال میزان تورم در این استان به میانگین کشور رسیده و اکنون در رتبه ۱۵ کشور قرار دارد.

استان ایلام رتبه پنجم سرمایه گذاری خارجی در کشور را دارد

استاندار ایلام با اشاره به اینکه استان ایلام در سال گذشته رتبه اول ثبت اشتغال را در کشور به خود اختصاص داد، گفت: در بحث سرمایه گذاری خارجی امسال استان ایلام به رتبه پنج کشور ارتقاء یافته و هم اکنون سرمایه ‌گذاران چینی در شهرستان ملکشاهی مشغول فعالیت برای احداث کارخانه بزرگ تولید آلیای منگنز هستند، اینها امید و امیدآفرینی است و لازم است پمپاژ امید را در بین مردم داشته باشیم.

بهرام نیا در ادامه با تاکید بر اینکه انتخابات بسیار مهم است، افزود: استان ایلام جزو استان‌های برتر از نظر مشارکت بوده است، امروز تمام هدف، تلاش و برنامه‌ریزی دشمن بر این است که مشارکت مردم را در پای صندوق‌های رای را تحت تاثیر قرار دهد، یکی از شاخص‌های قدرت نرم، مردم هستند و این مولفه قدرت نرم در انتخابات تجلی پیدا می‌کند لذا همه باید امروز در راستای خنثی کردن توطئه های دشمن علاوه بر مشارکت حداکثری، مصادیق انتخاب اصلح را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام اصل نظام و عمود خیمه نظام هدف قرار داده است، ابراز کرد: ما با کمال میل پذیرای انتقادات هستیم و این فرصت برای همه عزیزان وجود دارد که نظرات و انتقادات خود را بیان کنند.

استاندار ایلام یادآور شد: کشتارگاه صنعتی ایلام در سال ۹۷ به کسی که اهلیت نداشت واگذار شده بود و تا کنون نیز تعطیل بود، این دولت پیگیری کرد و با لطف خدا و حمایت شورای تامین استان این کشتارگاه که امروز بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰میلیارد ریال ارزش دارد پس گرفته شد و به دامن بیت‌المال برگشت و یکی از مصادیق فسادستیزی و مبارزه با فساد در دولت سیزدهم است.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: پتروشیمی دهلران که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در دیدار با معاون اول رییس جمهوری ۱۰۰ ملیون یورو و هشت همت از طریق صندوق بازنشستگی کشور برای تکمیل این مجموعه اختصاص یابد و همچنین هفت هزار میلیارد ریال نیز به کارخانه سیمان دهلران اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، این همایش با حضور مدیران هیئات مذهبی استان و جمعی از مداحان اهل بیت(ع) با محوریت جهاد تبیین و بصیرت افزایی در حسینیه حضرت زینب کبری(س) دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.