تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

انتخابات؛ مظهر اتحاد ملی و اقتدار سیاسی *سیدحرمت‌الله موسوی مقدم

انتخابات؛ مظهر اتحاد ملی و اقتدار سیاسی   *سیدحرمت‌الله موسوی مقدم
ایلام- شرکت در کنگره عظیم حج، حضور در محشر اربعین امام حسین(ع)

 در مرز مهران و اجتماع مردم در نمازهای جمعه و مناسبت‌های مختلف همه نماد همدلی و هم‌آوایی است اما مشارکت در انتخابات مظهر اتحاد ملی و اقتدار سیاسی است.

اتحاد معجونی معجزه‌آسا است که توان و توسعه، ترقی، طراوت، تازگی و تجارت در آن موج می‌زند و همچون انبانی از اکسیر و آراستگی است که درمان هر درد و اعجاز هر آلامی را در جامعه به منصه ظهور می‌رساند.

وادی وحدت چون صحرایی سبز و دشتی دیدنی است که انواع گل‌های خوشبوی و بابونه‌های بهاری در آن به معاشقه و مغازله می‌پردازند و ماه‌رویان مهربان و معشوقه‌های محبوب در آن به سور و سیران مشغولند.

عالم اتحاد حاوی شهر شکوه، جاده جاودانی، شب شادی، روز روشن، ماه مهربانی و سال صداقت است که غبار غم، عارضه اندوه، تلخی تنهایی و واهمه وحشت بدان راه ندارد.

قلعه قدرت و آشیانه آرامش من و تو و مام و میهن همه مدیون انسجام اجتماعی و جهاد جمعی است.

زوزه گرگان و کدورت کرکسان، رعشه روباهان و شایبه شغالان، آرامگاه ایمان و ایستگاه عاشقی ما را تهدید می‌کند، تفرقه و تضاد آفتی است که درخت دوستی را آلوده و خانه محبت را به تاراج میدهد.

انتخابات مظهر محبت جمعی و نماد عملی باهم بودن است زیرا که صندوق رای بسان قلکی است که داشته‌های اندک مردم را به یک سرمایه سترگ تبدیل و به‌عنوان یک قدرت بالقوه در قلب خود پس‌انداز می‌کند تا در گردنه‌های گران و بزنگاه‌های بیداری به‌ کارمان آید.

انتخاب حقی است فردی و اجتماعی که در ورای تکلیف، حضور ما را با مسما و وجودمان را نیز معنا می‌بخشد.

گرچه گاها وکلای ما با افکار و اعمال ناصواب خویش اهداف موکلین را دچار آسیبِ انحراف می‌کنند و سود و سرمایه انتخابات را به نفع خود و ایل و تبارشان مصادره می‌کنند، اما و تخاصم با انتخابات و متارکه و معانده با صندوق‌های سرنوشت، نجابت همه را خدشه‌دار و نفی و نکوهش جامعه را رقم می‌زند.

شایسته آن است که بامداقعه و مراقبه در گزینش، به‌جای قهر با صندوق رای، قدرت تشخیص را افزایش و باتمیز صالح از سفله و کریم از کریه، اراده خود و آینده جامعه را متجلی و مترقی نماییم.

آری؛ آزموده را آزمودن خطا است، شور شعور است و اوج عقلانیت.

بیاییم روز یازدهم اسفندماه با تجدید نظر در گزینه‌های گذشته، آینده انقلاب اسلامی و آرمان‌های اصیل ایرانی را بهبود بخشیم.

صحیفه صبح و تحفه تاریخ، گذشته و آینده را برای حال حاضر قرار داده که اگر خودمان انتخاب نکنیم بدون شک مجبور به تناولِ تلخ تحمیل بیگانگان خواهیم بود.

به امید انتظار پرنور برای انتخابی پرشور./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.