تاریخ انتشار : شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

به میزبانی دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین برگزارشد:

 پانزدهمین نشست شورای کمیته بین الملل خانه احزاب ایران 

 پانزدهمین نشست شورای کمیته بین الملل خانه احزاب ایران 
نگاه اقتصاد
پانزدهمین نشست شورای کمیته بین الملل خانه احزاب ایران به میزبانی دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در محل این دبیرخانه با حضور نمایندگان احزاب سیاسی کشور برگزار شد.
 در ابتدای این نشست که با قرائت قرآن کریم آغاز شد؛ دکتر سید مجتبی ابطحی، دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با خیر مقدم به حاضرین در این نشست، ضمن محکوم کردن جنایات ددمنشانه رژیم جعلی اسرائیل با حمایت‌های آمریکای جنایتکار و دیگر حامیان مزدور غربی و منطقه ای آن خاطرنشان ساخت: طوفان الاقصی که به دست رزمندگان شجاع حماس اتفاق افتاد نقطه عطفی بود در فروپاشی هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی و نمایش اقتداری بود از اتحاد مسلمانان جهان، چرا که شاهد بودیم پس از اتفاقات غزه تظاهرات‌های  پرجمعیتی در اقصی نقاط دنیا علیه جنایات رژیم غاصب اسرائیل و حامیانش به ویژه در آمریکا و لندن در حمایت از ملت مظلوم فلسطین برگزار شد که بالای یک میلیون نفر در آن شرکت کردند.
وی افزود: علاوه بر ضربات مهلکی که در جنگ غزه از سوی رزمندگان فلسطینی به ارتش تا دندان مسلح رژیم جعلی اسرائیل وارد شد و کماکان نیز این ضربات با اقتدار و صلابت ادامه دارد، درواقع می‌توان گفت امروز جنگ‌های فیزیکی، ماهیت خودش را از دست داده است  و ما شاهد بودیم رسانه‌های ما چگونه بر دشمن پیروز شدند و سیل خروشان حامیان ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در سراسر جهان برای محکوم کردن جنایات رژیم منحوس اسرائیل و حامیان پلید آن به میدان آمدند.
دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در بخش دیگری از سخنان خویش اظهار داشت: امروزه دیگر مولفه قدرت فرق کرده و جهان جدیدی در حال وقوع و شکل گیری است از این رو در چنین شرایطی که  شاخص‌های خاص خودش را دارد امکان بازیگری ما بیشتر است ، چرا که ما ایران قدرتمند و در واقع نظام جمهوری اسلامی قدرتمند هستیم.
وی افزود: اکنون صدای زایمان خاورمیانه جدید بگوش می‌رسد، ما نیز باید در این راه آمادگی تمام داشته باشیم و بدون شک جمهوری اسلامی ایران در این نظام جدید فرصت‌ های گسترده‌تری را می‌تواند دنبال کند، و حتی مرزهای خاور میانه را پشت سر گذاشته و از آن عبور کند.
 وی اضافه کرد: این اتفاق بزرگ کار یک نفر نیست، ازاینرو لازم است تمام اقشار درآن مشارکت داشته باشند، بویژه احزاب باید بتوانند نقش خویش را به خوبی ایفا نمایند، چرا که احزاب از پیشگامان تحولات حال حاضر در مسیر جهانی شدن خواهند بود و البته این موضوع گفتمان و راندمان خاص خودش را می طلبد.
 دکتر ابطحی با اشاره به گفتمان فلسطینی خاطرنشان ساخت: امروز دیگر گفتمان فلسطینی غالب شده است و جوامع مختلف از صهیونیست‌ها به شدت انتقاد می‌کنند.
وی افزود: ما نیز باید گفتمانی جهانی داشته باشیم و اگر با هم، همفکر باشیم بهتر می‌توانیم با یکدیگر کار کنیم، لذا  باید باور داشته باشیم می‌توانیم نقش مهم و اساسی در جهان ایفا نماییم و به همین جهت بهره‌مندی از تجربیات احزاب نیز بسیار مهم است.
 در ادامه این نشست فرید شهاب رئیس کمیته بین الملل خانه احزاب، ضمن قدردانی از جناب آقای دکتر ابطحی و سایر دست‌اندرکاران دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین به جهت میزبانی از پانزدهمین نشست کمیته بین الملل خانه احزاب، با ارائه گزارشی از روند فعالیت های این کمیته از آغاز مسؤلیت خویش تاکنون خاطرنشان ساخت: این کمیته با دعوت از نمایندگان احزاب کشور تشکیل و شروع به کار نموده و بحمدالله جلسات مستمر و پر باری را با حضور در دفاتر سایر احزاب برگزار نموده است.
 وی افزود :در کمیته بین الملل از یک سال گذشته ما اولویت‌ها را مشخص کردیم و اساسی‌ترین آنها را در ۱۰ بند تحت عنوان برنامه‌های مهم دسته‌بندی نمودیم که از آن جمله می‌توان به نشست با شخصیت‌های برجسته سیاسی کشور، در دستور کار قرار دادن همایش خانه احزاب، مطالعه و پژوهش در خصوص احزاب سایر کشورهای جهان با تشکیل ۲۰ میز و…. اشاره کرد.
 شهاب در ادامه خاطرنشان ساخت: در خصوص چگونگی ارتباط با احزاب بین المللی، مطالعاتی صورت گرفته است و ما باید تلاش کنیم نقش احزاب را در مجامع بین المللی پررنگ تر نماییم.
 وی اظهار داشت: رایزنی‌های لازم در خصوص همایش جدید خانه احزاب صورت گرفته است و به عنوان یک همایش داخلی در آینده نزدیک برگزار خواهد شد، همچنین در ادامه، همایش احزاب کشورهای همسایه را دنبال خواهیم کرد و در مرحله سوم به حول و قوه الهی بنا داریم همایش احزاب مقاومت و احزاب کل دنیا را برگزار کنیم.
ایشان در ادامه با توجه به سفر رئیس خانه احزاب ایران و تنی چند از اعضای آن به کشور چین گفت: در راستای شناخت مدلهای تحزب و آشنایی  بیشتر با نظام های حزبی سایر کشورها فرصتی فراهم شد تا با دعوت مقامات حزب کمونیست چین سفری به این کشور داشته باشیم و از نزدیک با روند فعالیت‌ها و اقدامات احزاب این کشور آشنا بشویم.
 رئیس کمیته بین الملل خانه احزاب در پایان یکی از نقاط قوت این کمیته را انسجام و همدلی تمامی اعضا در راستای موضع گیری‌ها، تصمیمات متخذه و ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات مفید و ارزنده در راستای پویایی و تحول احزاب در کشور عنوان کرد.
وی همچنین بهره‌مندی از بخش رسانه‌ای فعال و کیفی  در این کمیته را از دیگر نقاط قوت آن برشمرد.
گفتنی است در ادامه این نشست حاضرین به ارائه دیدگاه‌ها، نکته نظرات و سوالات خویش پرداختند و دکتر ابطحی نیز پاسخ‌های لازم را عنوان نمودند.
ارائه تحلیل وقایع و اتفاقات بین‌المللی توسط سجادی از دیگر بخش‌های این نشست بود، همچنین عرب خدایی از دست اندرکاران دبیر خانه کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین نیز در خصوص روند فعالیت‌های این دبیرخانه مطالبی را عنوان نمود.
شایان ذکر است در پایان این نشست حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس به یمن توسط نمایندگان همه احزاب  محکوم شد و به علت نقض قوانین بین‌المللی توسط کشورهای متخاصم  خواستار برخورد جدی با این گونه اقدامات جنایتکارانه شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.