تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

روسای شورای وحدت استان‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند؛

از نامزدهایی حمایت می‌کنیم که میثاق‌نامه شورای وحدت را امضا کنند

از نامزدهایی حمایت می‌کنیم که میثاق‌نامه شورای وحدت را امضا کنند
تهران- روسای شورای وحدت استان‌ها اعلام کردند:

با هدفگذاری تشکیل فراکسیون وحدت در دوره دوازدهم مجلس از نامزدهایی حمایت می‌کنیم که در قالب خرد جمعی، میثاق‌نامه مصوب هیات عالی این شورا را امضا کنند.

دومین اجلاس سراسری شورای وحدت استان ها، امروز سه‌شنبه – دهم بهمن ماه – در تهران با حضور حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد عضو جامعه روحانیت مبارز، ‌مصطفی پورمحمدی رئیس شورای وحدت اصولگرایان، شهاب‌الدین صدر رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت استان تهران، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، منوچهر متکی سخنگوی شورا و نمایندگان شورای وحدت در استان‌ها برگزار شد.

در پایان دومین اجلاس روسای شورای وحدت استان‌ها، بیانیه‌ای قرائت شد که در آن آمده است: شورای وحدت در آستانه دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره امام امت و شهدای عزیز انقلاب اسلامی، حضور ملت آگاه، فهیم و شجاع ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه را فرصتی سازنده برای تقویت نظام، انسجام ملی و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانسته و آن را بیعتی دیگر با آرمان‌های امام رضوان الله علیه و ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای می‌داند.

روسای شورای وحدت استان‌ها در این بیانیه اعلام کردند: با تاکید بر وصیت امام راحل درخصوص انتخابات، فرمایشات گوهر بار امام را به عنوان الگوی انتخاباتی بدین شرح بیان می‌داریم: باید مردم را برای انتخابات آزاد بگذاریم و کسی را به مردم تحمیل نکنیم. مردم با رشد سیاسی و دینی مطلوب خود افراد متدین، درد کشیده و آگاه را انتخاب خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: با تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر چهار مولفه مهم انتخابات از دیدگاه معظم‌له مبنی بر امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت انتخابات باور داریم مردم ایران یک بار دیگر در انتخابات ۱۱ اسفند ماه با همدلی برآمده از عزم و اراده ملی انتخاباتی پرشور را به نمایش گذاشته و دشمن را ناامید خواهند کرد.

روسای شورای وحدت استان‌ها در این بیانیه خاطرنشان کردند: شورای وحدت بر تداوم کار تشکیلاتی با محوریت ماندگاری سازمان سیاسی خویش برای شناسایی مشکلات اساسی کشور و ارائه راه حل برون رفت از این مشکلات با استفاده از خرد جمعی تاکید می‌کند.

در ادامه این بیانیه اضافه شده است: ما روسای شورای وحدت استان‌ها ضمن تاکید بر حضوری فعال در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی بر نقش‌آفرینی همه اقشار به ویژه جامعه بانوان و جوانان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موثر این بخش‌ها تاکید داریم.

روسای شورای وحدت استان‌ها در این بیانیه تصریح کردند: ضمن اعتقاد به نقش جدی تحزب در پیشرفت کشور اعلام می‌دارد احزاب در آستانه آزمونی اساسی از سوی مردم برای نقش ایجابی خود در ترغیب به حضور و مشارکت ملی در انتخابات قرار دارند.

این بیانیه خاطرنشان کرد: ضمن ارج نهادن به بررسی مجدد شورای نگهبان درخصوص صلاحیت‌ها، انتظار داریم مجریان و ناظران انتخابات از فرصت باقیمانده تا انتخابات صرفا برای افزایش مشارکت عمومی بهره‌گیری لازم را داشته باشند. همچنین شورای وحدت اعلام می‌دارد در گزینش و معرفی نامزدهای خود در تهران و استان‌ها ضمن رعایت شاخص‌ها و شایستگی‌ها، از سیاست واحدی مبتنی بر رقابت و افزایش مشارکت پیروی خواهد کرد.

روسای شورای وحدت در این بیانیه تاکید کردند: این شورا با هدفگذاری تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس شورای اسلامی دوره دوازدهم از کاندیداهایی حمایت خواهد کرد که در قالب خرد جمعی میثاق نامه مصوب هیات عالی شورای وحدت را امضا کرده باشند و براساس ۳ محور مهم از جمله رای دادن به طرح‌ها و لوایح برای اعتماد به وزراء و سایر انتخاب‌ها در مجلس و نقش نظارتی مجلس بر حکمرانی ملی و محلی همت گمارد.

این بیانیه عنوان کرد: شورای وحدت ضمن درک عمیق از درد و رنج مشکلات معیشتی مردم بر مطالبه بر حق مردم و رهبری، بر رفع این مشکلات تاکید ورزیده و تیم اقتصادی دولت را مسئول پاسخگویی به مطالبات می‌داند.

شورای وحدت در این بیانیه، طوفان الاقصی و ایستادگی غزه را نماد پیروزی گفتمان مقاومت اسلامی در برابر تجاوز، اشغالگری، نسل کشی و سکوت جانبدارانه آمریکا و غرب در فلسطین و منطقه دانسته و آن را شدیداً محکوم کرد و افزود: ما قویا خواستار توقف بمباران ها و جنایت رژیم کودک کش هستیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.