تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

مدیران باید علاوه بر تخصص به ادای فرائض دینی اهتمام داشته باشند

مدیران باید علاوه بر تخصص به ادای فرائض دینی اهتمام داشته باشند
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:

اقامه نماز و بندگی خدا باید در کنار تخصص و تعهد از شاخصه های مدیریتی همه مدیران باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین “اله نورکریمی تبار” روز چهارشنبه در هشتمین اجلاسیه استانی نماز در سالن جلسات دانشگاه ایلام، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌ها باید خود عامل به اقامه نماز و فرائض دینی باشند تا نیروهای آن مجموعه با تاسی از رفتار مدیر خود به انجام مناسک دینی جلب شوند چرا که مدیران اخلاق مدار و مومن کارمندان را برای موفقیت دستگاه ترغیب می‌کنند.

وی با بیان اینکه نماز انسان را در برابر خداوند خاشع می‌کند، افزود: نماز جلوه نزدیکی بنده با پروردگار و احیاگر دین خداوند است و نماز انسان را از منکرات دور می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تاکید کرد: والدین خود اهل عبادت باشند و بچه ها را به خواندن نماز ترغیب کنند و همه آحاد جامعه باید هنر دعوت دیگران به نماز را داشته باشند.

وی با بیان اینکه نماز انسان را از منیت خارج می‌کند و محبت به دیگران در پرتو ارتباط خداوند شکل خواهد گرفت، افزود: انسان با نماز، درد و مشکل دیگران را درک می کند و نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مردم ما فهیم و بصیر و وفادار به نظام هستند اما کوتاهی از عملکرد مدیران است و باید دست اندرکاران، مدیرانی شایسته و اخلاق مدار را انتخاب کنند، مدیران ناکارآمد باید خود جسارت رها کردن مدیریت را داشته باشند تا در بین مردم دلسردی ایجاد نشود.

وی خالی بودن مساجد محلات را حاصل عملکرد اشتباه مسئولان دانست و تاکید کرد: تخصص و تعهد تنها بخشی از شاخص‌های مدیریتی است و مدیریت باید مجهز به سلاح تقوا و اهتمام به فرائض دینی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار کرد: دشمن با ایجاد جنگ ترکیبی در صدد انحراف و به بی راهه راندن نسل جوان از معنویت و قطع ارتباط آنها با خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزاری انتخاباتی پرشور را تامین کننده امنیت کشور دانست و تاکید کرد: در فضای آشوب زده و متلاطم منطقه باید مردم با مشارکت حداکثری خود امنیت کشور را تثبیت کنند.

استاندار ایلام نیز در این همایش تصریح کرد: نتیجه‌ همه زحمات و مبارزات امام خمینی(ره) پس از سال‌ها تبعید، پیروزی انقلاب اسلامی در دهه‌ی مبارک فجر بود.

” حسن بهرام‌نیا” با اشاره به اینکه سه امر نماز اول وقت، نیکی به پدر و مادر و جهاد در راه خدا نزد خداوند متعال باارزش است، گفت: شهدای عزیزبه واسطه‌ اقامه‌ نماز راهی عرش شدند، شهدا گنجینه‌ای عظیم هستند که راویان در قالب اردوهای راهیان نور باید آن‌ها را به نسل جوان انتقال دهند.

وی با بیان اینکه دشمن با جنگ ادراکی و شناختی به‌عنوان پیچیده‌ترین جنگ، به دنبال ناامیدی جوانان و کم‌رنگ کردن بحث نماز است، گفت: باید بسترهای لازم را برای نماز فراهم کنیم و در راستای اشاعه‌ فرهنگ نماز در جامعه بکوشیم.

استاندار ایلام با بیان این‌که بسترهای لازم برای اقامه‌ نماز جماعت در ادارات در دولت سیزدهم فراهم شده است، گفت: طی ۲ سال گذشته در طول مسیر اربعین استان، نمازخانه و مساجد زیادی احداث شده است که بیش از ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام و احداث چندین نمازخانه در پارکینگ اربعین و پایانه‌ برکت و پایانه‌ مهران از جمله‌ آن‌هاست.

بهرام‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود به تاکیدات مقام معظم‌رهبری در خصوص لزوم مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: مقام معظم‌رهبری فرمودند«هرکسی در هر جایی زبان گویا، اثرگذار و مخاطبی دارد، باید با معرفت‌افزایی، مردم را به حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر عرصه‌ها فراخواند».

وی تصریح کرد: رهبر معظم‌انقلاب همچنین در دیدار ائمه‌ جمعه‌ سراسر کشور حضور در انتخابات را وظیفه و هم حقّ مردم دانستند و گفتند:«حضور مردم در انتخابات به معنای حقیقی کلمه لازم است؛ البته انتخابات صرفاً تکلیف نیست بلکه حق مردم است که بتوانند قانون‌گذاران، مجریان قانون و یا اعضای مجلس خبرگان را انتخاب کنند».

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: هدف اصلی دشمن و جبهه‌ استکبار کم‌رنگ کردن انتخابات در کشور است که باید مردم با حضور حداکثری خود در انتخابات بار دیگر نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کنند.

بهرام‌نیا گفت: مشارکت مردم در انتخابات قدرت نرم را تقویت می‌کند. همه باید در این انتخابات پیش‌رو حضور پُرشور داشته باشیم و زمینه‌ساز برگزاری انتخاباتی سالم، توام با رقابت، امنیت و مشارکت بالا باشیم.

رئیس دانشگاه ایلام نیز در این اجلاسیه، با تاکید بر اینکه مسئولان جدا از وظایف مدیریتی باید اهتمام به اقامه نماز و ترویج نماز داشته باشند و جریان نماز بر جامعه حاکم شود، گفت: در میان اهدافی که حضرت امام خمینی(ره) برای انقلاب علاوه بر مقوله استقلال و آزادی و رفع ظلم، حاکمیت دین و ارزش‌های اسلامی را نیز ذکر کردند.

” طاهر علیمحمدی” با بیان اینکه وقتی که دین حاکم باشد همه مباحث استقلال، آزادی و جمهوریت نیز در جامعه وجود خواهد داشت، گفت: عالی ترین درجه عبودیت نماز است.

وی با بیان اینکه محور و معیار پذیرش سایر اعمال و سبب ساز انجام سایر عبادات، نماز است، تصریح کرد: راه ارتباطی خدا با مخلوقات و راه ورود به مسیر عبادت و دین نماز است.

رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: مسئولان جدا از وظایف مدیریتی باید اهتمام به اقامه نماز و ترویج نماز داشته باشند و باید جریان نماز بر جامعه حاکم بشود که در این صورت بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در پایان این همایش از دستگاه های برتر در زمینه اقامه نماز جماعت تقدیر شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.