تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

امام جمعه ایلام: بیان دستاوردهای انقلاب راهبرد مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است

امام جمعه ایلام: بیان دستاوردهای انقلاب راهبرد مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:

دشمنان نظام و انقلاب اسلامی دنبال برجسته‌سازی نقاط ضعف و جلوگیری از بیان دستاوردهای نظام به مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، روز چهارشنبه در آئین نواختن زنگ انقلاب اسلامی در دبیرستان حسین بن علی (ع) شهر ایلام، اظهار کرد: امروز چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرم در حالی که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی تمام سعی و تلاش خود را برای ضربه زدن به این نظام انجام دادند اما ناامید شدند.

وی با بیان اینکه در زمان رژیم پهلوی، آمریکایی‌ها مدیریت کشور را به دست گرفته بودند و مردم ایران فکر می کردند که “ما نمی توانیم”، افزود: در نتیجه این تحقیر، آمریکای‌ها در کشور برای ایرانی‌ها حداقل حقوق انسانی قائل نبودند و قانون کاپیتولاسیون به دست نمایندگان مجلس شورای ملی تصویب شد که بر اساس آن، هیچ ایرانی حق مقابله کردن، شکایت کردن و دفاع کردن در برابر آمریکایی‌ها از خود نداشت.

امام جمعه ایلام یادآور شد: حضرت امام ارحل در برابر این تحقیر تاریخی اجانب نسبت به ملت ایران قیام کرد، مردم هم همراهی کرده و لبیک گفتند، شهید دادند و برای پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از آن جان ارزشمند خود را فدا کردند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه امام راحل جامعه مرده ایران را زنده کرد، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، ایرانی متوجه شدکه “ما می توانیم” پیشرفت داشته باشیم، آنچه امروز امروز نسل جوان برای رسیدن به نهایت این نتیجه و هدف تلاش می‌کند.

وی گفت: در نتیجه این باور، امروز جمهوری اسلامی در عرصه رقابت‌های علمی و فناوری در کنار کشورهای برتر جهان قرار دارد، در عرصه‌های مختلف جمهوری اسلامی می‌درخشد همانطور که در قدرت دفاعی به جایی رسیده است که دشمن جرات رویارویی مستقیم با مردم ما را ندارد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه حضرت امام(ره)، انسانیت، معنویت و ارتباط با خدا را در جامعه احیا کرد، افزود: در همین ایام اعتکاف ماه مبارک رجب، آثار این ارتباط با خدا را می بینیم که نوجوانان دختر و پسر در چندین مسجد شهر ایلام معتکف شده و در تلاش برای رسیدن به افق بالای ارتباط با خدبودند، این رویش معنویت ثمره انقلاب حضرت امام راحل است.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: به برکت انقلاب اسلامی، روحیه ایثار، از خودگذشتگی و به فکر دیگران بودن در جامعه نهادینه شده است، گفت: دشمن تلاش می‌کند در جنگ ترکیبی به نظام و انقلاب اسلامی آسیب وارد کند، ناجوانمردانه در تلاش است که اذهان جامعه را مهندسی کند.

وی گفت: هیچ موقع دشمن دستاوردهای نظام را تبیین نمی‌کند اما اگر نقطه ضعفی وجود داشته باشد آنرا چندین برابر جلوه می دهد.

امام جمعه ایلام بیان کرد: در هیچ کشوری در دنیا به اندازه جمهوری اسلامی، مردم پای صندوق های رای حضور نداشته‌اند، جمهوریت و اسلامیت نظام با انتخاب مردم بوده و مردم هم پای انتخاب جمهوری اسلامی ماندند و امروز دشمنان تبلیغ می‌کنند که مردم نسبت به سرنوشت ملی خودشان خنثی و بی تفاوت باشند.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: برای ادامه راه ارزشمند شهدا، باید با تمام وجود پای صدوق‌های رای بیایم و شایسته ترین افرادی را که در عرصه قانوگذاری می توانند برای جامعه ما تاثیرگذار باشند انتخاب شود.

استاندار ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: در زمانی که ظلم، بی‌عدالتی و تبعیض در جامعه حاکم بود امام خمینی(ره) با توکل بر خداوند متعال در سال ۴۲ در مقابله با ظلم و ستم قیام کرد.

” حسن بهرام نیا” یادآور شد: نقطه‌ عطف انقلاب اسلامی برافراشته شدن علم مبارزه با ظلم و تبعیض توسط امام خمینی(ره) در سال ۴۲ و در واقع نتیجه‌ مبارزه‌ امام خمینی(ره) وقوع دهه‌ فجر شکوهمند انقلاب اسلامی بود.

استاندار ایلام با اشاره به فرمایشات رهبر معظم‌انقلاب در خصوص دهه‌ فجر، خاطرنشان کرد: در طول بیش از چهار دهه‌ از عمر نظام اسلامی، علی‌رغم تحریم‌ها، جنگ‌ها، تهدیدها و مشکلات داخلی، به فضل خدا هر روز در حال پیشرفت و ارتقا هستیم و از جمله مصادیق و نمونه‌های پیشرفت، پرتاب سه ماهواره طی روزهای اخیر بود که در مدار قرار گرفت و امروز در مقایسه‌ جهانی جزو هشت کشور برتر دنیا در حوزه‌ پرتاب ماهواره به مدار هستیم.

وی با اشاره به جشن‌های ۲۵۰۰ ساله‌ی نظام شاهنشاهی، گفت: یکی از مصادیق ظلم، جور و شکاف طبقاتی حاکمیت بر مردم، برگزاری جشن‌های ۲۵۰۰ ساله‌ حکومت شاهنشاهی بود که که ۷۰ کشور دنیا به این جشن دعوت بودند که درآمد ارزی حاصل از فروش نفت صرف برگزاری این جشن‌ها می‌شد در حالی‌که مردم از درآمدهای ملی بی‌نصیب بودند.

استاندار ایلام یادآور شد: در ایام برگزاری جشن‌های ۲۵۰۰ ساله‌ نظام شاهنشاهی، درآمد ارزی ناشی از فروش نفت هزینه‌ی برپایی این جشن‌ها می‌شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این آیین با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، عوامل موثر در شکل‌گیری و وقوع انقلاب را برشمرد و گفت: نادیده گرفتن فرهنگ اسلام ناب محمدی، بی توجهی به استعداد، نبوغ و هوش ایرانی، به یغما بردن منابع ایران توسط بیگانگان، بی توجهی به مردم از جمله عوامل وقوع انقلاب اسلامی بود.

” علی درویشی” به ویژگی‌های برجسته انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: وجود رهبری فرزانه، عدم وابستگی به شرق و غرب، مشخص بودن اهداف و آرمان ها از جمله ویژگی‌های و شاخص های انقلاب اسلامی است

وی با اشاره به وجود ۱۹ کلاس درس با حضور تنها یک دانش آموز در استان، اظهار کرد: برای این کلاس‌ها با حضور یک معلم، جریان تعلیم و تربیت را در این مدارس یک کلاسه برقرار شده که به طور قطع این امر، از برکات و دستاورد های انقلاب اسلامی است.

آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در مدرسه آقا حسین ابن‌علی (ع) شهر ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام و مدیران استانی برگزار شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.