تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

افت قیمت دلار و طلا ادامه دارد/ ریزش بیش از ۲ میلیونی قیمت سکه

افت قیمت دلار و طلا ادامه دارد/ ریزش بیش از ۲ میلیونی قیمت سکه
تهران- ریزش قابل توجه قیمت‌ها در بازار ارز و طلا برای دومین روز هفته ادامه دارد

و نرخ دلار امروز (یکشنبه) نسبت به دیروز بیش از یک‌هزار تومان و سکه ۹۰۰ هزار تومان کاهش داشت.

این روزها اخبار مربوط به نوسانات نرخ ارز و سکه در صدر خبرها قرار دارد و یکی از موضوعات اصلی در هر گفت‌وگویی است. هر تحولی در منطقه همچون جنگ و رایزنی کشورها از یک سو و بازارگرمی دلالان ارز از سوی دیگر، بازار آرام و باثبات ماه‌های گذشته طلا و سکه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

البته در هفته‌ گذشته شاهد تاثیر ناآرامی‌های منطقه و بازار گرمی دلالان و واسطه‌گران بر بازار ارز و طلا بودیم، به گونه‌ای که دلار تا کانال ۶۰ هزار تومان پیش رفت و سودجویان حتی پا را فراتر از این نیز گذاشتند و اعلام کردند که تا پایان سال دلار به ۸۰ هزار تومان نیز می‌رسد.

اما این رویه همچون دوره قبل دوامی نداشت و بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد که دلار نه فقط تا کانال اعلامی دلالان (۸۰ هزار تومان) پیش‌ نرفت، بلکه از همان ابتدای مسیر سقوط آزاد داشت و به میانه کانال ۵۰ هزار تومان رسید. در لحظه تنظیم این گزارش نرخ دلار در بازارهای غیررسمی و کانال‌های تلگرامی در آستانه ورود به کانال ۵۴ هزار تومان و برابر ۵۵ هزار تومان بود.

این نوسانات نرخ ارز که همواه به عنوان مهمترین عامل تاثیرگذار بر بازار سکه و طلای داخلی است، در هفته گذشته موجب شده بود قیمت سکه تا ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یابد، اما به محض کاهش نرخ ارز، قیمت سکه طرح جدید نیز افت ۲ میلیون تومانی را طی امروز و دیروز داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز که یکی از گزینه‌های خرید مصرف‌کنندگان است امروز نسبت به هفته گذشته ۱۴۰ هزار تومان کاهش قیمت را ثبت کرد.

پیش‌بینی کارشناسان و مسوولان مبنی بر کاهش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه درست بود و همان‌طور که پیش از این کارشناسان و فعالان بازار سکه و ارز بارها بیان کرده بودند، رشد قیمت‌ها ربطی به بنیان‌های اقتصادی ندارد و به‌زودی قیمت‌ها روند نزولی خواهد یافت. همین‌طور مطابق اعلام مسوولان مربوطه که بارها تاکید داشتند منابع ارزی به قدر کافی موجود است، شاهد سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار بودیم و اینها همه بیانگر این است که افرادی که به دنبال کسب سود از نوسنات بازار ارز و طلا هستند باید توجه داشته باشند که با آگاهی و بینش کافی در این مورد خرید و فروش انجام دهند و تحت تاثیر فضاسازی دلالان و واسطه‌گران قرار نگیرند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.