تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱

جام ملت‌های آسیا؛ آشنایی با قطر حریف تیم ملی در نیمه‌نهایی؛ اندیشه‌های اسپانیایی برای تکرار قهرمانی

جام ملت‌های آسیا؛ آشنایی با قطر حریف تیم ملی در نیمه‌نهایی؛ اندیشه‌های اسپانیایی برای تکرار قهرمانی
تهران- تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا باید مقابل تیم ملی فوتبال قطر به میدان برود که با مربی اسپانیایی خود در اندیشه تکرار قهرمانی است.

به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا، چهارشنبه از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در ورزشگاه الثمامه مقابل تیم ملی فوتبال قطر قرار می‌گیرد.

عنابی‌ها مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا، در سال ۱۹۷۰ به صورت رسمی به فیفا پیوست و اولین بازی رسمی این تیم در همین سال مقابل بحرین برگزار گردید که با برتری ۲ بر یک بحرین همراه شد. عنابی‌ها به تدریج با سرمایه‌گذاری روی فوتبال و ایجاد زیرساخت‌های مناسب، پیشرفت چشم‌گیری داشتند و در حال حاضر بیشتر بازیکنان آن‌ها را افراد غیر بومی تشکیل می‌دهند.

سرمایه‌گذاری بالا و ایجاد زیرساخت‌های مناسب باعث شد، قطر بتواند پیشرفت خوبی داشته باشد. نکته جالب لیست تیم ملی قطر در این رقابت‌ها این بود که تمام بازیکنانش در لیگ ستارگان قطر توپ می‌زنند و یکی از سه تیمی است که لژیونری در لیست خود ندارد.
تیم ملی قطر میزبان این رقابت‌ها در گروه A با کسب امتیازات کامل بالاتر از تاجیکستان، چین و لبنان به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد. شاگردان ماکز لوپز جام را برتری ۳ بر صفر مقابل لبنان آغاز کردند و در ادامه با یک گل تیم تاجیکستان را مغلوب کردند. عنابی‌ها در نهایت با برتری یک بر صفر مقابل چین راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شدند.

مدافع عنوان قهرمانی در این مرحله با برتی ۲ بر یک مقابل فلسطین راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد و به لطف بی‌دقتی ازبک‌ها در ضربات پنالتی، خود را به نیمه‌نهایی رساندند تا در این مرحله حریف تیم ملی کشورمان شوند.

 

 

افتخارات

تیم ملی قطر تاکنون ۱۰ بار در جام ملت‌های آسیا حضور داشته و تنها افتخار این تیم مربوط به دوره گذشته این رقابت‌ها و قهرمانی در سال ۲۰۱۹ در کشور امارات است. این تیم تنها یک‌بار موفق به حضور در جام‌جهانی به لطف میزبانی در سال ۲۰۲۲ شده و اکنون در رتبه ۵۸ فیفا قرار دارد.

 

 

سرمربی

هدایت تیم ملی فوتبال قطر بر عهده ماکز لوپز ۶۲ ساله اسپانیایی است که چندی پیش جایگزین کارلوس کی‌روش شد. لوپز سابقه هدایت تیم‌های اسپانیول اسپانیا، سنت ترویدنس و الوکره قطر را در کارنامه خود دارد.

 

 

بهترین بازیکنان

همان‌طور که گفته شد بسیاری از بازیکنان قطر بومی نیستند. حسن الهیدوس کاپیتان این تیم با ۱۸۱ بازی رکوردار تعداد بازی در قطر است و معز علی مهاجم این تیم نیز با ۵۱ گل، بهترین گلزن ملی آنها محسوب می‌شود.

از دیگر ستارگان این تیم نیز می‌توان به اکرم عفیف اشاره کرد که موفق شد در سال ۲۰۱۹ به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شود. این بازیکن ۲۷ ساله با ۴ گل و ۲ پاس گل ستاره میزبان تا به اینجا کار در این رقابت‌ها بوده است. لوکاس مندز و پدرو میگل نیز در خط دفاعی این تیم، بازیکنان کلیدی عنابی‌ها در جام ملت‌های آسیا محسوب می‌شوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.