تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲

ایستگاه پمپاژ “برتش” دهلران با تزریق اعتبار در دولت سیزدهم جانی تازه گرفت

ایستگاه پمپاژ “برتش” دهلران با تزریق اعتبار در دولت سیزدهم جانی تازه گرفت
 ایلام- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام گفت:

۵۵ درصد از اعتبار تزریق شده به پروژه ایستگاه پمپاژ “بَرتَش” دهلران در دولت سیزدهم تامین شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، “امین دوست محمدی” روز دوشنبه در جریان بازدید فرماندار و سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان و کارشناسان و مجریان پروژه ایستگاه پمپاژ “بَرتَش” دهلران، اظهار کرد: رفع تنش آبی و ایجاد منابع پایدار آب در کشور یکی از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است.

وی با تاکید بر اینکه در استان ایلام ۲ برنامه جدی در این خصوص دنبال می شود، گفت: بحث اول تکمیل سامانه گرمسیری و از عنایات رهبر معظم انقلاب به استان است که در حال حاضر قطعه چهارم آن تکمیل و با تامین اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریال به سرانجام می‌رسد.

رییس سازمان مدیری و برنامه ریزی استان ایلام با بیان اینکه برای تکمیل پمپاژهای آب استان نقشه راه تعریف شده است، ابراز کرد: در حوزه کشاورزی استان ۲۵ ایستگاه پمپاژ وجود دارد.

دوست محمدی با اشاره به روند تکمیل ایستگاه پمپاژ برتش دهلران، یادآور شد: تکمیل عملیات اجرایی این پروژه طولانی شده و تا کنون ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار به آن تزریق شده که ۵۵ درصد این اعتبار در دولت سیزدهم تامین شده است.

وی افزود: مجموع فاز اول ودوم این پروژه ۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

رییس سازمان مدیری و برنامه ریزی استان ایلام گفت: در فاز اول این پروژه، پوشش آبیاری یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان برای افتتاح در سفر دور دوم رییس جمهور به استان آماده بهره‌بردای است.

دوست محمدی با اشاره به اینکه منابع استانی این پروژه ۳۲۰ میلیارد ریال بوده است، افزود:ه ۲۵۰ میلیارد ریال آن از قبل به این طرح، تزریق شده و ۷۰ میلیارد ریال در حال تخصیص اعتبار است.

وی بیان کرد: تلاش می شود با عنایت دولت سیزدهم و تکمیل این پروژه مردم از مزایای آن برخوردار شوند.

۶۰ درصد عملیات برق رسانی به ایستگاه پمپاژ برتش انجام شده است

فرماندار ویژه دهلران نیز در این بازدید خواستار تکمیل پروژه ایستگاه پمپاژ برتش شد و گفت: این پروژه نقش موثری در تولید، اشتغال و افزایش سطح زیر کشت منطقه دارد.

“لطیف صادقی” افزود: این ایستگاه ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهد و با اقدامات انجام شده در این دولت و بهره برداری از فاز اول آن، یک هزار هکتار از اراضی دیم دهلران به آبی تبدیل و پنج هزار تن به تولید محصولات کشاورزی شهرستان افزوده می‌شود.

وی با تاکید بر تسریع در تکمیل این پروژه اظهار کرد: ۲۵ کیلومتر طول خط انتقال برق پروژه ایستگاه پمپاژ برتش است که ۱۵ کیلومتر این مسیر یعنی ۶۰ درصد عملیات برق رسانی انجام و خوشبختانه با همکاری و تعامل مردم، مشکل معارضین برای ادامه خط انتقال برق رفع شده است.

فرماندار ویژه دهلران به تسریع در فعالیت پروژه سد میمه که ۶ هزار هکتار از اراضی بخش مرکزی تحت پوشش دارد اشاره و خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۹ هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی به این پروژه تزریق شده که در صورت بهره برداری روند کشاورزی منطقه را متحول خواهد کرد.

۳۵هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهلران به سیستم‌های مختلف آبیاری تحت فشار مجهز شده است

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نیز با بیان اینکه دهلران قطب کشاورزی استان است، اظهار کرد: ارزش تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان سالانه بیش از ۶۰هزار میلیارد ریال ریال است.

“حشمت عزیزان” با اشاره به اینکه تا کنون از طرح ۵۰هزار هکتاری آبیاری زهکشی در این شهرستان ۴۱هزار هکتار اجرایی شده است، افزود: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به شبکه های آبیاری نوین مجهز شده و طرح سامانه گرمسری در سطح چهار هزار و ۵۲۸ هکتار در منطقه در حال اجرا است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهلران به سیستم های مختلف آبیاری تحت فشار تجهیز شده است، افزود: سال گذشته ۲۳۰هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شد که رتبه خوبی را در بین شهرستان‌های کشور به خود اختصاص داد.

عزیزان اظهار کرد: سال گذشته از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زیر کشت کلزا در این شهرستان پنج هزار و ۴۶۶ تن کلزا برداشت شد و امسال با عنایت دولت و ترویج همکاران و تلاش کشاورزان این سطح با افزایش سه برابری به هفت هزار و ۵۰۰هکتار افزایش یافته است.

دهلران در فاصله ۲۳۰ کیلومتری شهر ایلام و در قسمت جنوب شرقی این استان قرار دارد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.