تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: افزایش مشارکت نیازمند اجماع نخبگانی و اقناع جامعه است

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: افزایش مشارکت نیازمند اجماع نخبگانی و اقناع جامعه است
تهران- سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، اصل انتخابات و مشارکت را مهم ارزیابی کرد و گفت:

این موضوع نیازمند اجماع نخبگانی و تسری این اجماع و اقناع عمومی به بدنه جامعه است که می‌تواند در خلق یک حماسه مهم تاثیرگذار باشد.

حسین گودرزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ما با اشاره به بیانات حکیمانه رهبر انقلاب در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش درباره نقش خواص برای برگزاری انتخاباتی پرشور و تقویت مشارکت مردم، گفت: نخبگان و خواص به دلیل جایگاهی که در جامعه دارند جزو گروهای مرجع هستند و می‌توانند نقش مهمی در توسعه کشور ایفا کنند.

نماینده مردم دورود و ازنا تصریح کرد: این انتظار وجود دارد که خواص در جهت وفاق اجتماعی پیش قدم شوند و مسائل کلان کشور را شناسایی کنند و بتوانند برای حل مشکلات کشور راهکار ارائه دهند.

گودرزی با بیان اینکه ایران از موقعیت مهمی در نظام بین الملل برخودار است گفت: ایران به دلیل داشتن موقعیت سوق الجیشی از دوستان و دشمنان زیادی در جهان برخوردار است. بنابراین همبستگی نخبگان در جهت اقتدار کشور مهم است و می‌تواند به منافع ملی کمک کند.

وی افزایش مشارکت در انتخابات را گام مهمی برای تحول در کشور عنوان کرد و گفت: نظام فرهنگی کشور وظیفه الگوسازی در حوزه انتخابات دارد و باید تقویت مشارکت را به عنوان یک ضرورت به بدنه جامعه منتقل کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: اگر اجماع نخبگانی در جامعه صورت گیرد کشور رشد می‌کند و در غیر این صورت جامعه دچار تشتت، سردرگمی و چنددستگی می‌شود.

گودرزی اصل انتخابات و مشارکت را مهم ارزیابی کرد و گفت: این موضوع نیازمند اجماع نخبگانی و تسری این اجماع و اقناع عمومی به بدنه جامعه است که می‌تواند در خلق یک حماسه مهم تاثیر گذار باشد.

وی درباره تلاش دشمنان برای ایجاد تردید در خواص یادآور شد: نخبگان هستند که باید ضرورت ‌ها را بشناسند و با آگاه‌سازی و در جهت منافع ملی حرکت کنند و یکی از این ضرورت‌ها موضوع انتخابات است که باید جامعه نخبگانی برای حضور پرشور مردم در انتخابات تلاش کنند چون این مولفه می تواند به اقتدار ایران کمک کند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.