تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

رئیس کمیته حمایت از مردم فلسطین: انقلاب اسلامی به مسلمانان هویت داد

رئیس کمیته حمایت از مردم فلسطین: انقلاب اسلامی به مسلمانان هویت داد
تهران-  رئیس کمیته مردمی حمایت از مردم فلسطین با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران اسلام را زنده کرد، افزود: این انقلاب به مسلمانان هویت داد.

به گزارش وزارت بهداشت، آیت‌الله محمدحسن اختری در همایش «انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، عزت بین‌المللی» که با حضور دانشجویان بین الملل رشته های علوم پزشکی برگزار شد، افزود: پیامبر اسلام (ص) انقلاب بزرگی در جهان ایجاد کرد که امروز شاهد برکات و ثمرات آن در جوامع اسلامی هستیم و فرزند ایشان بعد از ۱۴ قرن انقلابی را همسان با انقلاب رسول گرامی اسلامی رقم زد.

وی اظهار داشت: رسالت و اندیشه‌های حضرت امام (ره) اندیشه‌های اصیل اسلام ناب محمدی (ص) و قرآن کریم است که توانست اسلام را بار دیگر در جهان زنده کند و به مسلمانان هویت ببخشد.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست‌جمهوری گفت: انقلاب اسلامی به مسلمانان هویت داد؛ زمانی‌که انقلاب اسلامی پیروز شد در هیچ کجای این کره خاکی حکومتی یا نظامی به نام اسلام یا مسلمانان وجود نداشت؛ امروز چند دولت داریم که به‌عنوان دولت اسلامی و نیروهای مسلمان معتقد و پایبند در این کشورها حکومت می کنند و زمام امور را به دست دارند.

آیت‌الله اختری افزود: امسال این ماه‌های مبارک برای مسلمانان جهان، همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران شده است، بنابراین تصمیم گرفتیم این واقعه بزرگ را با دانشجویان بین المللی علوم پزشکی حاضر در کشور ایران جشن بگیریم.

رئیس کمیته مردمی حمایت از مردم فلسطین اضافه کرد: انقلاب اسلامی اندیشه نویی را به جهان عرضه کرده است و امروزه رهبر انقلاب این حرکت را هدایت و این اندیشه‌ها را در جهان می‌گسترانند.

وی خطاب به دانشجویان خارجی حاضر در همایش یادآور شد: از شما دانشجویان خارجی می‌خواهم اندیشه‌های انقلاب اسلامی را بیاموزید و به‌عنوان اندیشه‌گستران اسلام آن‌ها را منتشر کرده و بگسترانید.

باید انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کرد

ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی در ایران نیز در این نشست گفت: انقلاب بر شما مبارک، این انقلاب، قطعا انقلابی حقیقی و شیعی است؛ در ایران همه ارکان از مجلس شورای اسلامی تا جایگاه ریاست‌جمهوری، تحت انتخاب مردم قرار دارند.

وی با اشاره به اظهارات آیت‌الله اختری که این انقلاب حاکمیت اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: بیداری اسلامی از دستاوردهای این انقلاب است.

ابوشریف، تاکید کرد: باید این انقلاب اسلامی را دریافت و از گزند توطئه‌گران جهان در امان نگهداشت؛ انقلاب اسلامی در طول ۴۴ سال اخیر با وجود همه دسیسه‌ها و مشکلاتی که خواستند برای آن ایجاد کنند، توانسته همچنان پایدار بماند که بر همین اساس باید آن را به جهانیان معرفی کنیم.

انقلاب اسلامی انفجار نور در منطقه بود

شیخ غازی هنینه، رئیس علمای لبنان نیز در این همایش گفت: انقلاب اسلامی، ابداع‌کننده و تربیت‌کننده سیاست‌مداران و صنعتگران بزرگی بود که توانستند، صنعت اتمی را بدون نیاز به غرب و شرق بسازند.

وی افزود: جمهوری اسلامی یا همان انقلاب اسلامی، نوعی انفجار نور در منطقه بود؛ امام راحل فرمان داد و همه اهل تسنن و تشیع را مقابل صهیونیسم متحد کرد.

هنینه ادامه داد: در سال ۱۹۷۹ در آستانه نابودی فلسطین بودند و این انقلاب بود که فلسطین را زنده کرد؛ امروز در بهترین مرحله هستیم؛ ما آنها را به چالش کشیدیم؛ برادران ما و شما یک‌دست شده و در مقابل دشمنان اسلام فعالیت می کنند؛ ما امروز دست به دست هم داده و مقابل صهیونیسم‌ می‌جنگیم.

رئیس علمای لبنان در پایان گفت: به برکت انقلاب اسلامی است که مقاومت لبنان امروز از سوی همه اقوام‌ و ادیان موجود در این کشور محترم شمرده می‌شوند.

براساس این گزارش، همایش «انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، عزت بین‌المللی» با حضور آیت الله محمدحسن اختری رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، حشمت الله قنبری رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، شیخ غازی هنینه رئیس مجمع علمای مسلمان لبنان، جمعی از خانواده شهدا و تعدادی از دانشجویان بین المللی علوم پزشکی در تهران برگزار شد.

در این همایش ۵۰ نفر از دانشجویان بین المللی علوم پزشکی دانشگاه های شهر تهران به همراه معاونین بین الملل دانشگاهها شرکت کردند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.