تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری: خواص در انتخابات بی‌تفاوت باشند، دشمن مردم را از صحنه بیرون می‌کند

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری: خواص در انتخابات بی‌تفاوت باشند، دشمن مردم را از صحنه بیرون می‌کند
تهران- عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت:

اگر خواص اهل حق و تاثیرگذار اجتماعی در کنار نظام اسلامی نسبت به بصیرت‌افزایی و جهاد تبیین در صحنه انتخابات حاضر نشوند و یا بی‌تفاوت باشند، دشمن با جنگ رسانه‌ای و روانی مردم را از صحنه بیرون می‌کند.

حجت‌الاسلام عباس کعبی درباره نقش خواص در انتخابات پرشور اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلاب دینی و مردمی است که بر پایه ۵ عنصر دین، مکتب مردمی، رهبری مردمی، خواص پیشتاز مردمی و توده‌های مردم و مقاومت مردم به پیروزی رسید و استمرار پیدا کرد.

وی افزود: خواص اهل حق از بین توده‌های مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که برای تحقق نظام و تحول ملی، پیشرفت، عدالت، کرامت، عزت و ایستادگی ملت در مقابل دشمنان تلاش می کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر خواص اهل حق و تاثیرگذار اجتماعی در کنار نظام اسلامی نسبت به مساله بصیرت‌افزایی و جهاد تبیین در صحنه حاضر نشوند و غفلت کنند، از صحنه کنار بروند و یا بی‌تفاوت شوند و نقش خودشان را ایفا نکنند دشمن با جنگ رسانه‌ای و جنگ روانی تلاش می‌کند که مردم را از صحنه بیرون کند و ملت را به اسارت خود درآورد.

امروز انتخابات یکی از میدان‌های مهم است

حجت‌الاسلام کعبی عنوان کرد: امروز نخبگان و خواص با همه اقشار گوناگون خود از جمله حوزه، دانشگاه، فرهنگیان، بازاریان، کشاورزان، پزشکان، مهندسان و ورزشکاران، هنرمندان، رسانه‌ها و خبرنگاران و هر کسی که حضور تاثیرگذار اجتماعی بالایی دارد، اگر به حق و عدالت گرایش داشته و در صدد استیفای حقوق ملت باشد، جزو خواص اهل حق محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خواص اهل حق باید در جهاد تبیین و بسترسازی برای حضور مردم در میدان پیشگام باشند، ادامه داد: امروز یکی از میدان‌های مهم، میدان انتخابات است و اقشار تاثیرگذار اجتماعی و گروه‌های مرجع باید نقش پیشتازی خود را در به صحنه آوردن مردم به خوبی ایفا کنند چراکه غفلت از این مسیر خسارات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، همزمان با دهه فجر و در آستانه فرارسیدن سالروز بیعت تاریخی جمعی از همافران با حضرت امام خمینی (ره) در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷، جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار وظیفه و نقش‌آفرینی خواص در موارد حساس را سنگین خواندند و گفتند: خواص باید جهت عمومی حرکت جامعه را حفظ کنند و نگذارند این حرکت دچار انحراف شود که اگر از این وظیفه غفلت شود، حوادثی پیش خواهد آمد که ضربه‌های تاریخی به همراه می‌آورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، خواص را شتاب‌دهندگان حقیقی برشمردند و در نکته‌ای مهم گفتند: منظور از خواص، صرف نام و نشان دار بودن نیست؛ بلکه خواص کسانی هستند که در همه قشرها و صنوف ملت، با فکر و شناخت و قدرت تشخیص عمل می‌کنند و بدون تبعیت از جو و فضاسازی‌ها، با قدرت و شجاعانه و به هنگام، به وظایف خود عمل می‌کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.