تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

بازیگر فیلم «پرویزخان»: کاش منشِ «دهداری» در فوتبال ما جاری شود/ اخلاق‌مداری هدف «پرویزخان»

بازیگر فیلم «پرویزخان»: کاش منشِ «دهداری» در فوتبال ما جاری شود/ اخلاق‌مداری هدف «پرویزخان»
تهران- بازیگر فیلم «پرویزخان» توجه و تمرکز این اثر را بر منش و اخلاق مرحوم «پرویز دهداری» عنوان کرد و گفت:

پرویز خان سینما دِینش را به پرویز خان فوتبال ادا کرد، اما کاش منش مرحوم دهداری در تیم‌های فوتبال ما جاری شود.

خسرو احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ما درباره فیلم پرویز خان که در چهل ودومین جشنواره فیلم فجر اکران شد، اظهار داشت: من اصلا فوتبالی نیستم، زمانی که این نقش را به من پیشنهاد کردند، درباره فوتبال کمی مطالعه و جست‌وجو کردم؛ موضوع و داستان برایم جذاب شد، فیلم‌نامه را گرفتم و فردا جلوی دوربین رفتم.

بازیگر فیلم «پرویزخان» ادامه داد: این فیلم دین خود را به مرحوم دهداری ادا کرد؛ مخصوصا وقتی به موضوع اخلاق او در دنیای فوتبال تمرکز و توجه کرد، من آقای دهداری را نمی‌شناختم زمانی که فیلم‌نامه را خواندم و درباره ایشان جست و جو کردم، خیلی خوشحال شدم که این فیلم را بازی می‌کنم.

«حال و هوای فیلم به قدری خوب است که همه را جذب می‌کند. «پرویز خان» به منش ایشان توجه کرده است البته ای کاش منش دهداری در تیم‌های فوتبال ما جاری شود»

این بازیگر درباره لزوم ساختار آثاری با موضوع فوتبال در سینما گفت: امیدوارم که فیلم‌های با موضوع فوتبال بیشتر ساخته شود. زنده یاد دهداری گوهری در دنیای فوتبال بود و سعید پورصمیمی که استاد بنده است، گوهری در سینماست و این نقش را به خوبی بازی کرد.
بچه‌ها باید از جادوی سینما لذت ببرند

احمدی درباره تجربه همکاری با سعید پورصمیمی افزود: سن من زیاد پایین نیست، اما از نسل ایشان کوچیک‌ترم. قطعا راهنمایی ایشان به من کمک کرد. او در تمام مراحل فیلم صبور بود و من از این خصوصیت و همکاری با او در این فیلم لذت بردم.

این بازیگر که تجربه ایفای نقش در آثار کودک و نوجوان را دارد، ادامه داد: فیلم های کودک و نوجوان رویه سینمای ایران را تغییر می‌دهد و ما به این فیلم ها احتیاج داریم. حضور فیلم‌های کودک در جشنواره اتفاق خوبی است.

احمدی رویه فیلم‌های کودک و نوجوان را در چند سال اخیر مناسب ندانست و افزود: فیلم‌های کودک و نوجوان در چند سال اخیر رویه خوبی نداشته‌اند، اما به هر جهت سینما یک جادو است و بچه ها باید از آن لذت ببرند. همچنین در کنار لذت بردن آموزش ببینند.

وی درباره ادامه روند بازیگری خود گفت: زمانی که تصویر نداشته باشم، قطعا تئاتر را ترجیح می‌دهم و بیکار نمی‌مانم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.