تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

استاندار: دستگاه های اجرایی ایلام آمادگی کامل برای مقابله با حوادث ناشی از بارندگی ها را داشته باشند

استاندار: دستگاه های اجرایی ایلام آمادگی کامل برای مقابله با حوادث ناشی از بارندگی ها را داشته باشند
ایلام- استاندار ایلام بر آمادگی کامل همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان این استان برای مقابله با هر گونه حوادث ناشی از بارندگی های اخیر را داشته باشند.

«حسن بهرام نیا»، روز پنجشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، اظهار کرد: با توجه به بارش هایی که پیش بینی شده است باید مدیریت لازم برای نزولات جوی در سطح استان داشته باشیم.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به تفاهم نامه بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت نیرو در راستای تکمیل و ساخت سیلبندهای سطح شهر ایلام در طول سه سال، ابراز کرد: شهرداری ایلام این موضوع را باید با جدیت پیگیری کند چرا که ساختار و سازه سیلبندهای سطح شهر ایلام فرسوده بوده و سال ها از ساخت این سیلبندها در سطح شهر ایلام می‌گذرد.

بهرام نیا گفت: با دستور دکتر مخبر، معاون اول رییس‌جمهور برای تعمیر و اصلاح سیلبندهای شهر ایلام، ۱۸‌هزار میلیاردریال اختصاص یافت که مقرر شد سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو طی زمانبندی سه ساله به صورت برابر این اعتبارات را تامین و این پروژه را تکمیل کنند.

استاندار ایلام تصریح کرد: علاوه بر این اعتبارات، ۱۵۰ میلیارد ریال از سوی اداره کل بحران استانداری به شهرداری ایلام اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه ادارات و دستگاه های اجرایی استان در مرکز شهر ایلام مطالبات شهرداری را پرداخت کنند، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی حوزه نفت و گاز نیز با پرداخت بدهی های خود به شهرداری، در زمینه ارتقای سطح فضای شهری وظایف خود را ایفا کنند.

استاندار ایلام با بیان اینکه وضعیت جوی و بارندگی ها از طریق اداره کل هواشناسی استان برای روز شنبه به ستاد بحران برای هر گونه تصمیم گیری در خصوص فعالیت مدارس اطلاع رسانی شود، افزود: هر گونه تصمیم در خصوص تعطیلی و یا تاخیر در فعالیت مدارس تنها در ستاد مدیریت بحران استان تصمیم گیری می شود.

بهرام نیا اضافه کرد: با توجه به اینکه تعطیلی مدارس، لطمه خوردن به تحصیل دانش‌آموزان است. لذا با لحاظ همه جوانب امر باید در ستاد بحران در خصوص تاخیر و یا تعطیلی مدارس تصمیم‌گیری شود.

وی یادآور شد: تمامی مرخصی های مدیران استانی و شهرستانی در سراسر استان لغو است و همه مدیران باید با توجه به بارش باران و بروز سیل برای مقابله با هر گونه حوادث غیرمترقبه در استان حضور داشته و آمادگی کامل را داشته باشند.

استاندار ایلام ابراز کرد: شهرداران با توجه با نظارت فرمانداران و بخشداران نسبت به لایروبی کانال‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌ها اقدام کنند.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: از ۲۳ فروردین هشدار سطح نارنجی در سطح استان ایلام صادر شده بود و بر اساس نقشه های هواشناسی، انتظار بارش شدید باران و تگرگ در نقاط مختلف استان را داشتیم.

«سیروس نادری زرنه» با اشاره به اینکه بارش های خوبی در سطح استان داشتیم و تا ساعت ۱۵ امروز شهر ایلام، بیشترین میزان بارندگی مربوط به شهر ایلام با حدود ۵۰ میلی‌متر بوده است، تصریح کرد: بیشترین میزان بارندگی مربوط به شهرهای شمالی استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس نقشه های هواشناسی سامانه ورودی به استان دارای هسته سنگین بارشی است، ابراز کرد: بارش شدید باران و تگرگ، وزش شدید لحظه ای باد و رعد و برق از جمله عوارض این سامانه در استان است.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام با بیان اینکه انتظار سیلاب شدید در سطح برخی شهرها، رودخانه ها و انتظار بارش سنگین در نقاط مختلف استان وجود دارد، افزود: بر اساس نقشه های موجود، پیش بینی می شود که تا پایان خروج این سامانه، بین۸۰ تا ۱۲۰ میلی متر در نقاط مختلف استان بارش داشته باشیم.

نادری زرنه با بیان اینکه از امشب تا فردا شب انتظار بارشهای سنگین در استان خواهیم داشت، افزود: از شنبه از شدت بارش ها در استان کاسته می شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استاندار ایلام، روز پنجشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، اظهار کرد: از روز گذشته با ورود سامانه بارشی به استان، بارش های سنگینی در نقاط مخالف استان گزارش شده است.

«مجید بیگلریان» با بیان اینکه شهر ایلام بیشترین میزان بارندگی تا حدود ۵۰ میلیمتر داشته است، یادآور شد: در تقاطع پیام‌نور و دانشگاه فنی و حرفه ای شهر ایلام، حوزچه های آرامش ‌و کانال های هدایت آبهای سطحی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه لازم است که برابر مشکلاتی که در شهر ایلام در زمان بارش باران وجود دارد باید ساماندهی لازم را در این خصوص داشته باشیم، افزود: در بلوار امام علی(ع) شهر ایلام و برخی نقاط شهر، آب باران به فاضلاب برخی از منازل مسکونی ورود پیدا کرد که در اسرع وقت با حضور دستگاه های مرتبط این مشکلات نیز مرتفع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام یادآور شد: در شهرک شهید کشوری با همکاری بنیاد مسکن دستگاه های اجرایی و کانال های که در این شهرک وجود داشت جهت دفع آب باران از سطح شهر کانال عریض شده است.

بیگلریان تصریح کرد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی، برای امروز و فردا نیز در استان هشدار قرمز صادر شده است و به همه دستگاه های خدمات رسان و امداد رسان برای آمادگی برای مقابله با هر گونه حوادث غیرمترقبه ابلاغ لازم شده است.

وی خاطرنشان کرد: نقاطی از شهر که مشکل سرریز شدن آبهای سطحی در پی بارش های باران وجود داشت با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط بررسی و پیگیری های لازم برای حل این مشکلات در سطح شهر ایلام انجام شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.