تاریخ انتشار : جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

معاون استاندار ایلام:

موکب های مرز مهران تا برگشت کامل زائران فعال هستند

موکب های مرز مهران تا برگشت کامل زائران فعال هستند
ایلام - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رییس قرارگاه اربعین مهران گفت: موکب های مرز مهران تا برگشت کامل زائران برای خدمات دهی به آنان با همه توان و ظرفیت استان پای کار هستند.

 

احمد کرمی روز پنجشنبه در بازدید میدانی از پایانه مرزی مهران با بیان اینکه موکب های مرز مهران تا برگشت کامل زوار فعال هستند، اظهار داشت: پیش بینی می شود بازگشت زائران اربعین حسینی از طریق مرز مهران تا روز شنبه ۱۰ مهر ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: از بدو ورد زائران به کشور خدمات دهی به آنان از جمله تست های کرونا و غربالگری، کنترل های بهداشتی و عبور از گیت گذرنامه در اسرع وقت و پذیرای مواکب انجام شده و از طریق ناوگان اتوبوسی مستقر در پایانه می توانند به راحتی راهی محل سکونت خود می شوند.

رییس قرارگاه ویژه اربعین مهران یادآور شد: طبق برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده در حال حاضر برای برگشت زائران و خدمات دهی به این عزیزان به میزان کافی آب معدنی و غذا موجود است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: قرارگاه آب نیز در مرز مهران دایر و آبرسانی به زائران به خوبی انجام و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

کرمی تصریح کرد: طی سال های گذشته از ظرفیت شهرداری های کشور برای ارایه خدمات بهره گیری می شد، اما امسال از توان و ظرفیت نیروهای خدماتی و پرسنلی شهرداری های استان برای ارایه خدمات شهری استفاده شد.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است

بر اساس موافقت مسوولان عراقی امسال تنها ۶۰ هزار زائر از طریق هوایی مجوز حضور در پیاده‌روی اربعین دریافت کردند که بسیاری از آنها تنها بلیط رفت داشتند و بدون شک برای بازگشت از مسیر مرز مهران به کشور باز می‌گردند.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.