تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

تقویت سیستم بارشی در ایلام موجب صدور هشدار سطح قرمز شد

تقویت سیستم بارشی در ایلام موجب صدور هشدار سطح قرمز شد
ایلام- کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت:

هشدار سطح قرمز باتوجه به تقویت سامانه بارشی برای امشب و فردا در سطح استان صادر شده است.

«احسان احمدی نژاد» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: برای این سامانه بارشی که از دیروز فعالیت خود را در استان آغاز کرده به‌ علت تقویت سیستم هشدار قرمز صادر شد.

وی با بیان اینکه دامنه پراکنش سامانه بارشی کل استان را در بر می گیرد، توضیح داد: هشدار قرمز از امشب تا اواخر وقت فردا جمعه و بیشتر برای نواحی شمالی، شرقی و جنوب شرقی است که بارش ها شدت بیشتری دارد.

احمدی نژاد یادآور شد: هشدار سطح نارنجی از دیروز تا روز شنبه هفته آتی صادر شده که این هشدار سطح نارنجی کماکان به قوت خود باقی است.

وی ادامه داد: سامانه بارشی از اواخر وقت فردا به تدریج تضعیف شده و شنبه از استان خارج می شود و البته در طی روز شنبه به‌ویژه عصر احتمال وقوع بارش وجود دارد.

احمدی نژاد اضافه کرد: مردم و مسئولان نسبت به طغیان رودخانه ها و مسیل ها، احتمال بروز سیلاب و آبگرفتگی معابر هوشیار باشند.

وی در مورد دمای هوا هم گفت: دمای شبانگاهی شنبه و یکشنبه هفته آینده کاهش می باید و از دمای روزانه هم برای امروز و فردا کاسته می شود.

به گزارش ایرنا، فعالیت سامانه بارشی موجب لغو پرواز صبح فرودگاه شهدای ایلام و طغیان برخی رودخانه ها شد و همچنین دستگاه های عضو ستاد بحران تا پایان فعالیت سیستم در وضعیت آماده باش هستند.

از دیروز تا صبح امروز بیشترین بارش در ایستگاه باران سنجی شهر ایلام با ۵۰ میلیمتر و کمترین بارش هم در ماژین درشهر با ۱.۵ میلیمتر ثبت شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.