تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵

در بیشکک صورت گرفت؛ مخالفت دبیران امنیت ملی ایران و قرقیزستان با دخالتهای غرب در منطقه

در بیشکک صورت گرفت؛ مخالفت دبیران امنیت ملی ایران و قرقیزستان با دخالتهای غرب در منطقه
تهران- دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و قرقیزستان با دخالت‌ غرب در امور داخلی کشورهای منطقه و تلاش برای تحمیل اهداف و خواسته‌های خود مخالفت کردند.

«علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی و «مارات ایمانکولوف» دبیر شورای امنیت قرقیزستان در بیشکک نگرانی مشترک خود را از اقدامات برخی از کشورهای غربی در تامین مالی تعدادی از گروه‌های تروریستی در افغانستان و تلاش آنها برای افزایش فعالیت این گروه‌ها در آسیای مرکزی و منطقه ابراز کردند.

دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و قرقیزستان همچنین با دخالت‌ طرف غربی در امور داخلی کشورهای منطقه و تلاش برای تحمیل اهداف و خواسته‌های خود مخالفت کردند.

همچنین افزایش همکاری‌ها در ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی و نظامی به‌ویژه در مبارزه با تروریسم و داعش از دیگر محورهای این دیدار بود که مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

در پایان دبیر شورای عالی امنیت ملی از همتای قرقیزستانی خود برای سفر به ایران دعوت به عمل آورد که با استقبال دبیر شورای امنیت قرقیزستان مواجه شد.

علی اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، به دعوت همتای قرقیزستانی، برای شرکت در ششمین نشست دبیران و مشاوران امنیّت ملی کشورهای منطقه درباره افغانستان پیش از ظهر روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در رأس هیأتی عازم بیشکک شد.

جمهوری اسلامی ایران بینان گذار این نشست است که تاکنون دو جلسه ی آن در تهران برگزار شده است.

در این نشست ها، عالی ترین مقام های امنیّت ملی کشورهای منطقه شامل جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، هند، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان مهم ترین موضوعات امنیتی و سیاسی در مورد افغانستان و نتایج و پیامدهای آن را برای منطقه و مردم آن، مورد بحث و بررسی و رایزنی قرار می دهند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.