تاریخ انتشار : شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰

امام جمعه ایلام: هیات های مذهبی تبیین کننده اهمیت انتخابات برای عامه مردم باشند

امام جمعه ایلام: هیات های مذهبی تبیین کننده اهمیت انتخابات برای عامه مردم باشند
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:

هیات های مذهبی به عنوان امنای جامعه مردم را برای حضور در پای صندوق های رای و اهمیت شرکت در انتخابات تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین “اله نور کریمی تبار” روز شنبه در دیدار با جمعی از هیات های مذهبی استان ایلام، اظهار کرد: تلاش دشمن کاهش مشارکت انتخاباتی است تا پایه‌های امنیت داخلی را متزلزل کند.

وی با اشاره به اینکه هدف غرب تسلط به منابع ایران اسلامی است، افزود: جوامع غربی، اروپا و آمریکا را به بهشت موعود و مدینه فاضله تشبه کرده‌اند و یکی از حربه‌های دشمنان رواج مصرف گرایی، تجمل‌گرایی و دنیاگرایی در بین اقشار مختلف جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به اینکه ایران اکنون رقیب سرسختی برای اروپا و آمریکا تبدیل و صادر کننده علم و تکنولوژی در جهان شده است، گفت: با مقایسه عملکردها و شرایط و امکانات امروز با زمان طاغوت و میزان عزتی که الان داریم باید شکرگذار این نعمات الهی باشیم، فراموش نکنیم کجا بودیم به کجا رسیدیم.

وی با بیان اینکه انقلاب در مسیر تعالی خود پیش رفته و دنیا به انقلاب ایران چشم دوخته است، اضافه کرد: ایران در زمینه‌های مختلف کرده است اما دشمن سعی در القای یاس و ناامیدی و کمرنگ و بی اهمیت کردن دستاوردهای نظام را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه هدف دشمنان نظام، انقلاب و ملت ایران اسلامی این است که جوان ایرانی از شرایط کشور مایوس شود، ابراز کرد: هدف دشمن ایجاد گسست در بین مردم و بروز ناامنی‌هایی همچون حوادث سال گذشته است.

وی تصریح کرد: ساختار نظام انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مردم سالاری و جمهوریت و متکی به آرای مستقیم مردم است و نمایندگان مجلس نیز حاصل انتخاب مردم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تاکید کرد: هیات‌های مذهبی در قالب مناسک و مراسم‌های دینی بیان کننده مشکلات و خواسته‌های جامعه نیز هستند ولی در مقابل احزاب و تشکل‌های غیرمذهبی هنوز نتوانسته اند همانند هیات‌های مذهبی با توده مردم ارتباط بگیرند.

وی بیان کرد: هیات های مذهبی به عنوان مروجان دین و شرع الهی برای هدایت انسان ها، باید با روشنگری‌های خود ارتباط با خداوند، حضور در مساجد و اشراف بر مسائل را برای مردم تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با بیان اینکه هیات‌های مذهبی مردم پایه و از بطن جامعه تشکیل شده اند، خاطرنشان کرد: این هیات‌های مذهبی به عنوان امنای جامعه ارتباط بین مردم با اولیا را تقویت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: هیات‌های مذهبی که برخاسته از خود مردم هستند توقع امکانات از حکومت و دولت نداشته باشند و با همراهی مردم خود منابع مردمی را مدیریت کنند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۹۵۰ هیئت مذهبی در استان ایلام فعال است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.