تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵

نامزد نمایندگی مجلس از ایلام: مطالبه‌های مردم با مشارکت گسترده و انتخاب اصلح محقق می‌شود

نامزد نمایندگی مجلس از ایلام: مطالبه‌های مردم با مشارکت گسترده و انتخاب اصلح محقق می‌شود
ایلام - نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایلام با بیان اینکه مجلس باید خانه ملت به‌ معنای واقعی باشد تا بتواند از حقوق ملت دفاع کند، گفت:

مطالبه‌های مردم با مشارکت گسترده و انتخاب اصلح در قالب نظارت و قانون محقق می‌شود.

به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه یکشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان ایلام، با بیان اینکه در طول دوران مدیریت هایی که داشته‌ام همواره تلاش کرده‌ام متفاوت با مدیران قبل‌ از خودم باشم، اظهار کرد: تلاش کرده‌ام که مدیری تحول‌گرا باشم، مدیری که کارهایش بر مبنای ریسک، ابتکار، نوآوری و خلاقیت باشد.

وی با اشاره به چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی کشور، افزود: به نظرم یکی از چالش‌های مهم کشور بحث سیاست خارجی و سیاست داخلی است، به تبع این دو مؤلفه، یکی دیگر از چالش های کشور حوزه اقتصاد کشور است، حوزه اقتصاد از معیشت مردم گرفته تا بحث سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و رونق تولید را شامل می‌شود.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایلام گفت: کشور به تبع تحریم‌ها و ناکارآمدی مدیریت‌ها و همین‌طور ناکارآمد بودن ساختار اداری، قدرت و پاسخ‌گویی اداره وضع موجود با این ساختار و فرآیندها را نمی‌تواند داشته باشد و بخش عظیمی از مشکلات مولود همین ساختار، تحریم‌ها و همین‌طور ناکارآمدی مدیران است.

همتی بیان کرد: متأسفانه امروز کشور باوجود ظرفیت‌های فراوانی که دارد با مشکلات جدی در حوزه معیشت مردم، در حوزه تورم و آن‌ هم تورم در شرایط رکود و بیکاری جوانان مواجه است و این موضوع‌ها جزو چالش‌های اصلی کشور است، وقتی بیکاری وجود دارد به تبع آن، معضلات اجتماعی فرهنگی و غیره را هم به‌دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: معتقدم مجلس می‌تواند با ورود درست، قانون‌گذاری صحیح، اصلاح قوانین و مقررات‌ و نظارت درست در این زمینه‌ها بسیار موثر باشد، متأسفانه مجلس همیشه از این نظارت و قانون‌گذاری نتوانسته خوب استفاده کند، ما همیشه نظارت را به معنی دخالت در کارهای بی ارزش مثل عزل‌ و نصب‌ها استفاده می‌کنیم در حالی‌که نظارت مجلس باید دولت، نهادها و سازمان‌ها را در چارچوب قانون و مقررات پاسخ‌گو کند.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایلام گفت: متاسفانه نماینده مجلس وقتی برگزیده می‌شود، فراموش می کند که نماینده مردم است به گونه ای عمل و رفتار می کند انگار یک مسئول و مقام دولتی است در حالی‌ که باید مجلس، خانه ملت به‌معنای واقعی باشد تا بتواند از حقوق مردم دفاع کند.

همتی افزود: نماینده مجلس می‌تواند نظارت کند که منابع و فرصت‌های کشور توسط دولت، دستگاه‌ها و سازمان‌ها به‌خوبی مدیریت شود و نتیجه و خروجی رضایت‌مندی اکثریت مردم را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به چالش‌های پیش‌روی استان، ابراز کرد: جمعیت استان کم است، ایلام با وجود پهنه سرزمینی و ظرفیت‌های ویژه در بخش زمین کشاورزی، آب، میزان بارندگی سالانه، نیروی انسانی و همین‌طور منابع سرشار نفت و گاز، متأسفانه نتوانسته ایم از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه خوب استفاده کنیم.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایلام، افزود: در دوره هفتم مجلس که حضور داشتم، ورود خوبی به بحث نفت و گاز، پالایشگاه و پتروشیمی، فعال کردن میادین بیجار و چنگوله، همین‌طور مطالعات لرزه‌نگاری و زیرساخت‌های استان داشتیم.

همتی گفت: یکی از چالش‌های اصلی استان بیکاری است که با ایجاد چهار کارخانه حل و فصل نمی‌شود، برای رفع بیکاری باید ظرفیت‌های محیطی به کار گرفته شود، بخش کشاورزی، زمین و آب به‌ نظر من می‌تواند زنجیره بخش‌های مختلف کشاورزی را با پشتیبانی درست دولت و مجلس فعال کند، با انجام این کارها استان ایلام نه‌تنها بیکار نخواهد داشت بلکه باید نیروی کار از جاهای دیگر هم وارد کند.

وی تصریح کرد: بنابراین ظرفیت های کشاورزی، نفت و گاز، گردشگری و مرز می‌تواند در کنار هم، ترکیبی به وجود آورد که از ظرفیت‌های استان به‌خوبی بتوان استفاده کرد.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایلام با اشاره به اهیمت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: من از مردم عزیزمان برای مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت‌ می‌کنم، امروز ایجاب می‌کند که مردم از این حق‌ و حقوق قانونی برای تعیین سرنوشت خود استفاده کنند.

همتی ابراز کرد: از مردم عزیز درخواست می‌کنم که با صندوق رأی قهر نکنند، میل سرد و ناامید نباشند، امید را باید جست وجو کرد و معتقدم با آمدن پای صندوق، مشارکت خوب و انتخاب اصلح خواست مردم در قالب قانون و نظارت پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران و سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، هلیلان، چوار، مهران و ملکشاهی و حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است.

استان ایلام دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.