تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

عارف: باید پای صندوق‌های رای حضور یابیم

عارف: باید پای صندوق‌های رای حضور یابیم
تهران- رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه رای دادن حق طبیعی و ملی ما و حقی است که قانون اساسی به ما داده است، گفت:

مسئولیت مشترکی داریم و باید در راستای اجرای این مسئولیت پای صندوق‌های رای حضور یابیم.

محمدرضا عارف در نخستین ساعات صبح امروز ـ جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲- با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران گفت: امروز افتخار حضور در حسینیه جماران را دارم و در ساعات اولیه رای خودم را به صندوق انداختم.

وی در مورد ویژگی های نامزد های انتخابات مجلس بیان کرد: نامزدهای انتخابات مجلس باید شایستگی‌ مسئولیتی را که می پذیرند، داشته باشند و نسبت به مشکلات مردم، شرایط و اولویت‌های کشور آگاهی داشته باشد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی عنوان کرد: امروز مهمترین مساله ما اقتصاد و معیشت مردم است در روابط خارجی با مشکلات جدی روبرو هستیم لذا باید نامزد های انتخابات شرایط را درک کرده و راهکار برای برون رفت از این شرایط ارائه کنند و دنبال شعار دادن نباشند.

عارف ادامه داد: متاسفانه در مجالس گذشته همکاران و نمایندگانی که می‌آمدند بیشتر دو دغدغه داشتند نخست اینکه در نطق‌هایشان طوری صحبت کنند که موکلین‌شان دفعه بعد هم به آنها رای بدهند، دوم اینکه هیات‌های نظارتی و به‌خصوص شورای نگهبان از عملکرد آنها راضی باشند تا تایید صلاحیت شوند انشاءالله این دو نگاه تغییر کند و تبدیل به نگاه و دغدغه ملی شود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه رای دادن حق طبیعی و ملی ما و حقی است که قانون اساسی به ما داده، گفت: مسئولیت مشترکی داریم و باید در راستای اجرای این مسئولیت پای صندوق‌های رای حضور یابیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد: ولیکن شرایط حضور چه به لحاظ کاندیداهای متنوع و چه به لحاظ شایستگی‌ها باید فراهم شود تا مردم با آرامش بتوانند فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

عارف در پاسخ به سوالی در مورد تحریم انتخابات از سوی جبهه اصلاحات گفت: ممکن است بخشی از یک جریان سیاسی نظر خاصی داشته باشند به‌خصوص در کشور ما که هنوز احزاب جایگاه خود را پیدا نکرده ‌اند و فقط جبهه‌ها هستند که جبهه‌ها نیز مجموعه‌ای از تشکل‌ها، افراد با تفکرات نزدیک به هم هستند و طبیعتا به رای و نظر هر فردی احترام می‌گذاریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با فراخوان تحریم رای‌دادن موافق بودید، گفت: من هیچ فراخوان تحریمی را ندیدم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی درباره تشویق مردم به رای دادن گفت: توصیه من همواره به رای دادن بوده است زیرا با قهر کردن از صندوق یا کنار کشیدن، مساله حل نمی‌شود بلکه تشدید می‌شود. اگر مردم پای صندوق‌ها نیایند اتفاقی می‌افتد که آنها نمی‌خواهند پس باید رای بدهند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.