تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

ایلام جزو استان‌های برتر در انتخابات ۱۱ اسفندماه بود

ایلام جزو استان‌های برتر در انتخابات ۱۱ اسفندماه بود
ایلام - استاندار ایلام گفت:

تلاش و تسهیل‌گری همه‌ دست‌اندرکاران انتخابات باعث حضور پرشور مردم در انتخابات شد و استان در زمینه مشارکت و حضور مردم در انتخابات، جزء استان‌های برتر کشور قرار گرفت‌.

“حسن بهرام‌نیا” روز یکشنبه در دیدار با رییس، دبیر، رئیس هیات بازرسی و روسای‌ کمیته‌های ستاد انتخابات استان ایلام اظهار کرد: استان در بحث پیکربندی دستگاه‌های احراز هویت کاندیداهای انتخابات رتبه‌ نخست کشور را کسب کرد که نشانگر تلاش و اهتمام مسئولان در این حوزه است.

وی افزود: مردم و مدیران استان از آزمون بزرگ انتخابات ۱۱ اسفندماه نیز همچون همه پرسی های گذشته سربلند بیرون آمدند و این انتخابات بسیار باشکوه، پُرشور و بدون هیچ‌شائبه‌ و جانبداری برگزار شد.

بهرام نیا یادآور شد: نتیجه‌ هم‌افزایی و انسجام بین عوامل اجرایی، هیات نظارت و بازرسی استان، مشارکت بالای آحاد ملت در انتخابات بود و استان ایلام بار دیگر جزء استان‌های برتر کشور قرار گرفت و مردم ایلام در بحث مشارکت در انتخابات بار دیگر خوش درخشیدند و برگ زرینی به افتخارات این استان افزودند.

وی ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی ستاد انتخابات استان که جلسات متعددی با گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه برگزار کردند، ادامه داد: دستگاه های مختلف از جمله سپاه، رسانه ها و ائمه جمعه و جماعات در بحث جهاد تبیین جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش وافری داشتند.

رییس ستاد انتخابات استان ایلام هم اضافه کرد: به اذعان همه‌ رسانه‌ها و مردم، این انتخابات بسیار پرشور و باشکوه و با کمترین تنش‌ اجتماعی و چالش برگزار شد.

محمدسبحان حسنی افزود: برگزاری این انتخابات بدون هیچ شائبه و با سلامت و امنیت برگزار شد که اعتماد و اطمینان بیشتر مردم به دولت و نظام را در پی داشت.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این انتخابات پُرشور و سالم تجربه‌ای ارزنده برای انتخابات‌های آینده شد چرا که همه پرسی ۱۱ اسفندماه موجب رضایت‌مندی همه‌ گروه‌ها و طیف‌ها از روند برگزاری این رویداد مهم سیاسی – اجتماعی شد.

به گزارش ایرنا، ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه انتخابیه ایلام در شمال استان شامل شهرستان های ایوان، ایلام، ملکشاهی مهران، چرداول، سیروان، چوار و هلیلان و یک کرسی متعلق به حوزه انتخابیه دهلران در جنوب استان شامل شهرستان های دهلران، بدره، دره شهر و آبدانان و یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای خبرگان رهبری است.

با اعلام رسمی ستاد انتخابات استان و پایان یافت فرایند شمارش آرا، فریدون همتی و سارا فلاحی از حوزه انتخابیه شمال استان و اسداله چراغی از حوزه انتخابیه جنوب استان بیشترین آرا را کسب کردند و راهی مجلس شدند

همچنین حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی نیز با قاطعیت آرا و فاصله زیاد با رقبای خود به عنوان منتخب مردم استان در مجلس شورای خبرگان رهبری برگزیده شد.

بنابر اعلام ستاد انتخابات کشور، ایلام در زمره استان های برتر کشور با بیشترین میزان مشارکت بود و در این دوره نیز چهارمین استان مشارکت کننده کشور در انتخابات ۱۱ اسفندماه بود.

در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی “علی اکبر بسطامی”، “سارا فلاحی” و “بهزاد علیزاده” نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین “سید محسن سعیدی گلپایگانی” نماینده مردم ایلام در مجلس شورای خبرگان رهبری بودند.

“سارا فلاحی” به عنوان اولین نماینده استان ایلام است که ۲ دور متوالی برای هشت سال راهی مجلس می شود.

“فریدون همتی” پیش از این در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم استان ایلام بود و اکنون برای دومین بار در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راهی بهارستان می‌شود.

در انتخابات ۱۱ اسفندماه سال جاری ۵۵ درصد واجدان رای در انتخابات شرکت کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.