تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

برگزاری ۲۲ عنوان برنامه برای بزرگداشت روز شهید در ایلام

برگزاری ۲۲ عنوان برنامه برای بزرگداشت روز شهید در ایلام
ایلام-  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام از اجرای ۲۳ عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت روز شهید در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، «جمال اسدی» روز دوشنبه در بیست و چهارمین جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تقدیر از حضور مردم و خانواده های معظم شهدا در پای صندوق های رای، با اشاره به اجرای برنامه های برای بزرگداشت روز شهید در استان، اظهار کرد: در هفته بزرگداشت روز شهید بیش از ۲۲ عنوان برنامه در سطح استان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: حضور وکلا در ۳۰ منطقه استان برای حل مشکلات حقوقی خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان از جمله برنامه های شاخص بزرگداشت روز شهید در استان است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام یادآور شد: دیدار با خانواده های معظم شهدا، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری میز خدمت در محل نماز جمعه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با استاندار ایلام،اجرای برنامه فرهنگی و ورزشی و…از دیگر برنامه های بزرگداشت روز شهید در استان است.

اسدی خاطرنشان کرد: برنامه های بزرگداشت روز شهید از پانزدهم اسفندماه تا ۲۲ اسفندماه است.

وی با تقدیر از فعالیت های صدا و سیما و دیگر رسانه های استان در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: دستگاه های اجرایی به تکالیف قانونی خود در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عمل کنند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ابراز کرد: طرح سلام شهید در روز ۲۲ اسفندماه با همت دستگاه های اجرایی استان برگزار می شود که در این طرح در یک ساعت مشخص مدیران و مسولان با خانواده های معظم شهدا دیدار خواهند کرد.

اسدی بر لزوم اهتمام دستگاه های اجرایی استان به اختصاص یک درصد از بودجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

وی با بیان اینکه اختصاص این بودجه تکلیف قانونی دستگاه های اجرایی است، ابراز کرد: دیوان محاسبات بر اساس گزارش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان این میزان بودجه را مورد تأیید قرار خواهد داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه انتخابات در کمال امنیت، مشارکت و رقابت برگزار شد، اظهار کرد: استان های ایلام در بحث مشارکت انتخابات جزو استان های برتر کشور بوده است.

«ناصر نجفی» با گرامیداشت هفته شهید، تصریح کرد: امروز هر آنچه داریم از شهدا و خانواده های معظم شهدا است و باید امروز تکلیف خود را در برابر شهدا انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ شهادت از ویژگی های بارز نظام جمهوری اسلامی ایران است، شهدا در تمامی عرصه ها حضور داشتند، وظیفه داریم فرهنگ شهادت را ترویج و تبیین کنیم.

وی عنوان کرد: کارهای خوبی در بحث دیدارها و سرکشی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان صورت گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام تصریح کرد: دستگاه های اجرایی استان در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پای کار باشند.

در این نشست مقرر شد که همه دستگاه های اجرایی استان در راستای بزرگداشت روز شهید دیدار با خانواده معظم شهدا را در محور کار خود قرار دهند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.