تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

امام جمعه ایلام: سیره رهبر معظم انقلاب در کاشت درخت باید الگوی همه باشد

امام جمعه ایلام: سیره رهبر معظم انقلاب در کاشت درخت باید الگوی همه باشد
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه سیره رهبر معظم انقلاب اسلامی در کاشت درخت باید الگوی همه باشد، گفت:

کاشت نهال و درخت باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین” اله کریمی تبار” روز سه شنبه در آیین روز درختکاری، با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم، بر آباد کردن زمین توسط انسان، تاکید کرده است، اظهار کرد: آباد کردن زمین جزو فرهنگ دینی و مذهبی و ملی مردم ایران اسلامی بوده و یک صدقه جاریه است.

وی با اشاره به اینکه گذشتگان و نیاکان ما با کاشت و نگهداشت درختان از خود کار نیکو و ماندگاری را به جای گذاشته‌اند، تصریح کرد: دخالت انسان‌ها شرایط زیستی را تغییر داده است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه عواملی همانند خشک شدن تالاب ها، ریزگردها، وجود گازهای گلخانه‌ای برخی از این آسیب هایی است که با مداخله انسان ایجاد شده است، گفت: برای جبران عملکردهای مخرب انسان در حزوه محیط زیست، باید تلاش‌ مضاعفی انجام شود و یکی از این اقدامات نهال کاری است.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه یکی از آثار درختکاری، کنترل سیلاب‌ها است، ابراز کرد: با درختکاری و افزایش پوشش گیاهی و درختی می توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و از مواهب الهی به بهترین شکل استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه سیره رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه کاشت درخت باید الگوی همه ما باشد، گفت: باید کاشت گونه‌های سازگار با طبیعت استان و درختان مثمر مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه هر کس تلاش کند حداقل در محوطه خانه خود به ویژه خانه‌های روستایی نسبت به کاشت درخت اقدام کند، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد متولیان منابع طبیعی نسبت به آموزش عشایر برای استفاده از مواهب خدادادی اقدام و از تجارب مفید نسل‌های پیشین در راستای صیانت از منابع طبیعی استفاده کنند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.