تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

توسعه کشور جز با حضور جدی شوراها امکان‌پذیر نخواهد بود

توسعه کشور جز با حضور جدی شوراها امکان‌پذیر نخواهد بود
تهران- ایرنا- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تحول فرهنگ، اقتصاد، مدیریت و توسعه کشور جز با دادن منابع و اختیارات به شوراها و دخالت آنها در تصمیم‌گیری‌های مختلف امکان‌پذیر نخواهد بود.

محسن رضایی روز پنجشنبه در سی و دومین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها اظهار داشت: با تلاش و اقدامات انجام گرفته تاکنون تحولات بسیار خوبی در حوزه سیاست و امنیت به انجام رسیده است که در مابقی بخش ها نیز باید به انجام شود.

وی با بیان اینکه حکم رانی در اینگونه مسایل برای مدتی به صورت جناحی انجام می شد، افزود: متاسفانه این مهم برای مدتی نیز از جناحی به محلی تبدیل شده بود. باید مراقب شخصی شدن آن باشیم زیرا که موجب عقب رفتگی خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ما میراث‌دار شهدا هستیم و باید پایبند به ارزش‌های جمهوری اسلامی باشیم.

وی با اشاره به اینکه نیازمند حکمرانی مردمی در شهر و روستا هستیم، افزود: متاسفانه در کشور جمهوری اسلامی را با فلسفه غرب اشتباه گرفته و آن را یکی می‌دانند.

رضایی اظهار داشت: خیلی‌ها در غرب ارتباط خدا با جامعه را قطع کرده و عده ای نیز ارتباط مردم را با یکدیگر قطع می کنند؛ در حالی که ما در جمهوری اسلامی به دنبال مردم‌سالاری دینی و ولایی هستیم.

وی تصریح کرد: حضور دین خدا و معنویت و ارزش های دینی در جامعه ما از یک طرف و اراده مردم و نقش مهم آنها از طرف دیگر وجود دارد اما متاسفانه برخی در جامعه و دانشگاه‌ها این گونه نیستند.

رضایی با بیان اینکه حکمرانی دینی باید در فرهنگ و اقتصاد کشور به صورت جدی شکل بگیرد، افزود: چرا برخی در دولت و مجلس دادن اختیارات و منابع را به صورت جدی به مردم واگذار نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه عده ای واگذاری منابع و اختیارات را به مردم باور ندارند، اظهار داشت: این مهم تاکنون در رفتار عده ای تحقق نیافته و فقط در حد شعار باقی مانده است.

رضایی گفت: شوراها باید در تصمیم گیری های مختلف دخالت داشته باشند زیرا این امر منجر به توسعه همه‌جانبه کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه البته بخشی هایی از کشور متحول شده است، افزود: تحول همه جانبه نیازمند دیده شدن نقش واقعی مردم و واگذاری مسئولیت‌ها به صورت جدی به آنان است.

رضایی با اشاره به اینکه تحول منجر به توسعه کشور خواهد شد، تصریح کرد: نام‌گذاری تحولات اعم از ایالت های اقتصادی، مدیریت های محلی و هر اسمی که می‌خواهد باشد، مهم نیست بلکه مهم دادن اختیارات به شوراها برای ایجاد تحول مهم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نیازمند انقلاب در عرصه فرهنگ و اقتصاد هستیم که این امر با واگذاری جدی اختیارات به شوراها تحقق خواهد یافت.

رضایی اظهار داشت: به دنبال گداپروری نیستیم اما دولت‌ها باید منابع و اختیارات را به صورت جدی برای توسعه کشور به شوراها ارایه کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهرها و روستاهای ما دارای مردمی با استعداد بالقوه هستند که این مردم در مدیریت جنگ و غیره آن را به اثبات رسانده اند، گفت: متاسفانه برخی نمی‌خواهند مدیریت در فرهنگ و اقتصاد را در کشور به حالت عمومی تبدیل کنند تا این مهم تحقق یابد.

رضایی در ادامه سخنان خود با اشاره به تاکید مقام معظم ولایت مبنی بر ایجاد تحول برای توسعه کشور افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم ولایت چرا نباید به دنبال تحول در ساختار فرهنگ و اقتصاد باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعزام کشتی های حامل سوخت به ونزولا گفت: همکاری اخیر با وجود همه خطرات احتمالی از اقدامات بسیار خوبی بود که باید ادامه یابد.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص مسائل اقتصادی تصریح کرد: پول جمهوری اسلامی ایران را تاکنون در هیچ جای دنیا بیهوده به کسی نداده و نخواهیم داد.

رضایی با اشاره به اینکه کشورهای غربی به کشتی های حامل سوخت ما پیشنهاد پرداخت وجه بسیار بالایی داده بودند تا سوخت خود را در کشور دیگری تخلیه کنند، گفت: این مهم به رغم ریسک بالای آن اما با موفقیت به انجام رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.