تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷

صهیونیست‌ها از حضور سردار زاهدی به عنوان یک نظامی کاربلد در سوریه وحشت داشتند

صهیونیست‌ها از حضور سردار زاهدی به عنوان یک نظامی کاربلد در سوریه وحشت داشتند
اصفهان _ یکی از همرزمان سردار شهید محمدرضا زاهدی گفت:

سردمداران آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی به خوبی از توان عملیاتی و فرماندهی نظامی شهید زاهدی مطلع بودند و به همین دلیل بشدت از حضور این نظامی کاربلد در قامت یک مستشار در سوریه واهمه داشتند.

حاج اکبر نصر یکی از همرزمان شهید زاهدی است که روز پنج‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان و در یک گفت وگوی مفصل، به بیان ابعاد شخصیتی و ویژگی های نظامی و فرماندهی سردار شهید پرداخت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرافراز شهید زاهدی، تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل در این جنایت وحشیانه شریک هستند، چراکه صهیونیست ها بدون اجازه و چراغ سبز آمریکا، جرات و جسارت چنین کاری را ندارند.

وحشت صهیونیست ها از درایت و هوشمندی سردار زاهدی

وی تاکید کرد: مقامات آمریکایی و همچنین سردمداران رژیم صهیونیستی به خوبی براین نکته واقف بودند که مستشاران نظامی ایران بنا به خواست و دعوت رسمی دولت سوریه، در آن کشور حضور داشتند.

حاج اکبر افزود: دشمن می‌دانست که حضور و فعالیت این گروه مستشاری موجب سازماندهی، ایجاد ساختار مناسب و افزایش سطح آمادگی و توان رزمی و دفاعی نظامیان سوری خواهد شد و همواره در تلاش بودند مانع از ادامه فعالیت آنان در کشور سوریه شوند.

وی تصریح کرد: عملکرد چشمگیر و افتخارآفرین سردار شهید سلیمانی و سردار شهید زاهدی در جریان مقابله و نابودی گروه های تکفیری در سطح منطقه، ترس و وحشتی عجیب در وجود صهیونیست ها و حامیان غربی اش انداخته بود.

تدین، اخلاص، ولایتمداری، توکل و تواضع شهید زاهدی رشک برانگیز بود

حاج اکبر در ادامه این گفت وگو با اشاره به خصوصیات اخلاقی و ویژگی های شخصیتی شهید زاهدی، گفت: شهید زاهدی، بسیار متدین و دیندار بود و همواره پایبند به اعتقادات و باورهای مذهبی بود، ضمن اینکه هیچگاه از موقعیت و جایگاه خود در جهت تامین منافع شخصی استفاده نکرد و یا مانند برخی دین را ابزاری برای تحقق امیال خود نکرد.

وی با تاکید براینکه رفتار و کردار سردار زاهدی، شهید گونه بود، افزود: اخلاص از دیگر ویژگی های بارز شخصیت ایشان بود چرا که هیچ وقت حاضر به انجام مصاحبه و یا بیان خاطرات دوران جنگ با رسانه ها نشد چراکه باور داشت با خدا معامله کرده است.

حاج اکبر با اشاره به اینکه شهید زاهدی همیشه از ۶ صبح تا پاسی از شب در محل کار حضور داشت و مشغول خدمت بود، تصریح کرد: هیچگاه حقوق اضافه و یا مبلغی بابت اضافه کار دریافت نکرد و همیشه تاکید می کرد که «به این انقلاب بدهکارم».

همرزم سردار شهید زاهدی بیان داشت: توکل به خدا، ولایت پذیری و اطاعت محض از رهبری هم از دیگر جلوه های شخصیتی آن شهید والامقام بود.

دوراندیشی، تدبر و اقدام به موقع از خصوصیات اصلی سردار زاهدی در مقام فرمانده بود

حاج اکبر در ادامه با اشاره به توان بالا و قابلیت های منحصربفرد نظامی و فرماندهی سردار، گفت: وی در دوران جنگ به رغم داشتن مسئولیت و فرماندهی، شخصا کار شناسایی را انجام می داد و تاکید بسیاری بر آموزش صحیح نیروها داشت.

سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی از فرماندهان باسابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که علاوه بر حضور مستمر در جبهه ها طی هشت سال دفاع مقدس، فرماندهی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان، فرماندهی نیروی زمینی و نیروی هوایی سپاه، معاونت عملیات کل سپاه و فرماندهی قرارگاه ثارالله را بر عهده داشت، این سردار سرافراز از سال ۱۳۸۷ به نیروی قدس سپاه منتقل شد.

حاج اکبر نصر همرزم شهید زاهدی در دوران دفاع مقدس (از آغاز جنگ) بوده است.

به گزارش ایرنا،هواپیماهای رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و پنج تن از افسران همراه آنان شامل شهید حسین امان اللهی، شهید سید مهدی جلالتی، شهید محسن صداقت، شهید علی آقا بابایی و شهید سید علی صالحی روزبهانی به فیض شهادت نائل آمدند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.