تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۴

امام جمعه ایلام: عملیات طوفان الاقصی ثمره روز جهانی قدس است

امام جمعه ایلام: عملیات طوفان الاقصی ثمره روز جهانی قدس است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:

طوفان الاقصی ثمره روز جهانی قدس است و جنگ اخیر رژیم غاصب اسرائیل علیه مردم غزه و سکوت مجامع بین‌المللی در برابر این جنایات ماهیت دوگانه و نژادپرستانه غرب را نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ” اله نورکریمی تبار” در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام، با بیان اینکه روز جهانی قدس یکی از مهم ترین یادگارهای امام راحل است که نام فلسطین و مظلومیت قدس را در جهان زنده کرد، اظهار کرد: مراسم روز جهانی قدس، روز دنیای اسلام و امت اسلامی و فریاد خشم مسلمانان جهان علیه جنایتکاران صهیونیسم است، روز قدس، روز یک راهپیمایی ساده نیست بلکه خونی در رگ‌ جهان اسلام و عامل اتحاد جامعه اسلامی و تمام ملت های آزاده است.

وی با بیان اینکه امروز جریان فلسطین به نماد حق و باطل تبدیل شده است، افزود: روز قدس، روزی است که مردم مظلوم و مقتدر فلسطین احساس می کنند از حمایت مردم دنیا برخوردار هستند و برای احقاق حق این ملت مظلوم، از آن دفاع می کنند، در روز قدس امسال، تمام انسان های آگاه و آزاده دنیا با مردم فلسطین هم نوا شدند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به اینکه در روز جهانی قدس امسال نه تنها ملت های مسلمان بلکه انسان های آزاد و آگاه دنیا با مردم مسلمان ما همنوا شدند تا از مردم مظلوم فلسطین حمایت و کاخ مستکبران را به لرزه درآورند، بیان کرد: غزه جلوه ای زیبا از جهاد و مقاومت است و مردم این منطقه با وجود حملات پی در پی و وحشیانه رژیم صهیونیستی اما با اتکا به خداوند متعال و مقاومت، خود نشان دادند که از مرگ و جهاد نمی هراسند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه روز قدس نشان می دهد که مردم مسلمان امت واحدی هستند که با اهداف واحد، دشمنان مشترکی دارند، افزود: طوفان الاقصی ثمره روز قدس است، مردم غزه و فلسطین و مظلومان جهان، وقتی دیدند که انقلاب اسلامی با پیوندی که با خدا دارد، برای آنها می تواند راهگشا باشد، در مسیر انقلاب اسلامی قرار گرفتند و یک رویکرد جدید برای نشان دادن ایمان، تقوا و جهاد اسلامی به وجود آمد و آثار آن امروز دنیا را متحیر و آگاهان جهان را متوجه اسلام کرده است.
حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: امروز چهره واقعی نظام سلطه و صهیونیست ها برای جهان آشکار شده که با ظلم و قتل و نسل کشی و با زیر پا گذاشتن قوانین حقوق بشر و بین المللی با کشتار زنان و کودکان، امدادگران و پزشکان در غزه و تخریب مدارس و مساجد، هر جنایتی را مرتکب می شوند.

وی ادامه داد: باتوجه به قرائن و شواهد، سرنوشت جنگ به نفع غزه رقم خواهد خورد چرا که اسرائیل غاصب در دورن خود دچار بحران مدیریت شده است و شکست های مکرر این رژیم در برابر حماس، اقتصاد متزلزل و مهاجرت گسترده ساکنان اراضی اشغالی به کشور های اصلی خود، بیانگر سردرگمی سران این حکومت جعلی است.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: تعجب از کسانی است که هنوز دلبسته به آمریکا هستند و قبله آمال آنان آمریکا است و در فضای مجازی سنگ آمریکا را به سینه می زنند، بیدار شوید آیا بی رحمی ها و جنایت ها را نمی بینید؟

وی با بیان اینکه مقاومت مردم غزه و معنویت و جهاد اسلامی جلوه دیگر طوفان الاقصی است، گفت: مردم غزه صبورانه با خدا ارتباط پیدا کردند و عاشقانه در مسیر بندگی خدا گام بر می دارند و به حول و قوه الهی با این صبر و ایمان مردم غزه، پیروز نهایی مردم مظلوم غزه خواهند بود.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: امروز کشورهایی که در گذشته با افتخار حامی و پشتیبان این رژیم اشغالگر بودند با موانعی از داخل کشور خود مواجه هستند و مردم آن کشورها در مقابل حاکمان ایستاده اند که نباید به چنین رژیم کودک کشی کمک شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اضافه کرد: هرچند حکام برخی کشورهای عربی، حامی اسرائیل بوده اند اما مردم آن کشورها با حمایت از فلسطینی ها، مقابل حکام خود ایستاده اند و مسیر خود را از حکامشان جدا کرده اند.

وی به ائتلاف جهانی آمریکا با هدف حمایت از اسرائیل غاصب و ضربه زدن به مقاومت یمن و جبهه مقاومت اشاره کرد و افزود: این ائتلاف تلاش زیادی برای ضربه زدن به ضربات کوبنده یمن کرد اما مذبوحانه این ائتلاف نیز شکست خورد و آمریکا و حامیان آن نمی توانند هیچ غلطی بکنند.
خطیب نمازجمعه ایلام با بیان اینکه قتل زنان و کودکان و نسل کشی رژیم صهیونیستی نشان دهنده ضعف و زبونی آنان است، ادامه داد: نسل کشی و کودک کشی اسرائیل نتواست، مبارزان و مردم فلسطین را از مقاومت و مبارزه باز دارد بلکه مقاومت آنها مانعی جدی از دستیابی اسرائیل به اهداف شومش شده است.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری اسرائیل در حفاظت از خود دچار بحران و در باتلاق غزه و به شکست غیر قابل ترمیم گرفتار شده است، اظهار کرد: در جدیدترین جنایات، رژیم غاصب اسرائیل برخلاف تمام قوانین بین المللی، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را مورد هدف قرار داد که این اقدام نشان‌دهنده ضعف و استیصال این رژیم غاصب است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: اکنون که اسرائیل در مرحله شکست قرار دارد و کودک کشی آنها راه به جایی نبرده است، تمام تلاش خود را برای ایجاد جنگ و آتش افروزی در منطقه به کار بسته است اما بدانند جمهوری اسلامی و ملت غیور ایران آنچنان قاطع، جدی و بازدارنده ضربه انتقام جویانه را به آنها وارد خواهد کرد که از کرده خود پشیمان شوند.

وی با اشاره به دیدار هیات دولت و مسئولان ارشد کشور با رهبری، خاطرنشان کرد: گزارش رئیس جمهور در دیدار با رهبری بیانگر تلاش و همت دولت در کاهش تورم و فشار اقتصادی و رضایت رهبری از اقدامات دولت بود اما رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اثربخشی فعالیت های اقتصادی دولت بر سفره مردم و کاهش گرانی و تورم تاکید کرد.
حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: اگر برنامه هفتم توسعه با رشد هشت درصدی اقتصاد تحقق پیدا کند به طور قطع وضعیت موجود تغییر خواهد یافت و مردم انتظار دارند که اثر این رشد اقتصادی در سفر مردم تحقق پیدا کند و دولت نیز باید تلاش کند که بار مشکلات برای مردم که این گونه در صحنه هستند کاهش یابد.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان با اشاره به فیوضات ماه مبارک رمضان، ابراز کرد: امید است در فرصت باقی مانده تلاش کنیم بهترین قدم ها را برای بندگی خداوند متعال برداریم.

حجت الاسلام کریمی تبار شهادت مظلومانه و افتخارآفرین مستشاران نظامی در سوریه و مدافعان امنیت در راسک و چابهار را خدمت ملت مسلمان ایران اسلامی تبریک و تسلیت گفت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.