تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱

استاندار: مراسم تشییع پیکر شهید زاهدی تداعی‌کننده حماسه ۲۵ آبان اصفهان بود

استاندار: مراسم تشییع پیکر شهید زاهدی تداعی‌کننده حماسه ۲۵ آبان اصفهان بود
اصفهان - استاندار اصفهان گفت: مراسم تشییع پیکر مطهر شهید والامقام سرلشکر پاسدار زاهدی بار دیگر تداعی‌کننده ۲۵ آبان ماه سال ۱۳۶۱ بود تا مردم استان، صلابت، رشادت، آزادگی، قهرمان‌پروری و در رأس آنها، تعهد و التزام عملی خود به اسلام، انقلاب‌ اسلامی و ولایت را به منصه ظهور برسانند.

سید رضا مرتضوی شامگاه شنبه در پیامی از حضور حماسی و باشکوه مردم اصفهان در مراسم تشییع و بدرقه سردار سرافراز اسلام سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی قدردانی و تاکید کرد: هجدهم فروردین ماه ۱۴۰۳، برگ زرین دیگری در تاریخ سراسر شور، شعور و حماسه مردم استان اصفهان ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: استکبار ستیزی و اعلام آمادگی برای رزم و مقابله با مستکبران عالم و در رأس آنها صهیونیست خونخوار و جنایتکار، دیگر پیام حماسه بزرگ ۱۸ فروردین ماه مردم بزرگ دیار حماسه و ایثار بود که بار دیگر بر تداوم راه فرزندان این سرزمین و شهدای نام‌آور مبنی بر مقاومت و جهاد در مسیر آزادی قدس شریف و اضمحلال رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی و انتقام از خون شهدای مقاومت به‌ویژه سرلشکر شهید زاهدی و همرزمان وی تاکید کرد.

استاندار اصفهان افزود: از یکایک مردم روزه‌دار و ولایتمدار استان اصفهان، حماسه‌سازان مراسم بدرقه سردار سرافراز اسلام سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی و نیز مجریان و خادمان خَلق این حماسه کم نظیر به‌ویژه نیروهای نظامی، انتظامی و حافظان امنیت، نهادهای اجرایی و خدماتی صمیمانه قدردانی می کنم و به سبب بروز این جلوه‌های بی‌نظیر و جاودان از بصیرت و ولایتمداری مردم حماسه ساز استان اصفهان هزاران بار جبین شکر بر درگاه ایزد متعال می‌سایم.

به گزارش ایرنا، ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان و یادآور تشییع ۳۷۰ شهید گلگون کفن عملیات محرم در سال ۱۳۶۱ است.

مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید محمدرضا زاهدی صبح روز شنبه با حضور گسترده مردم و مسوولان از میدان بزرگمهر به سمت گلستان شهدای اصفهان، برگزار و پیکر این سردار شهید در کنار سرداران شهید خرازی و ردانی‌پور به خاک سپرده شد.

سردار زاهدی و دیگر همرزمان او عصر دوشنبه ۱۳ فروردین در حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق به شهادت رسیدند.

او از فرماندهان باسابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در کارنامه خود مسوولیت‌ فرماندهی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان، نیروی زمینی سپاه، فرماندهی نیروی هوایی سپاه و معاونت عملیات کل سپاه را بر عهده داشت.
سردار زاهدی متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان، در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان سپاه بود.
او همچنین در سال های اخیر در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه در سوریه و لبنان بود./ایرنا

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.