تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام،

بکارگیریGISدر صنعت آب و فاضلاب استان ضروری است

بکارگیریGISدر صنعت آب و فاضلاب استان ضروری است
نگاه اقتصاد - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با تبریک روز جهانی ( GIS) (سیستم اطلاعات مکانی) مصادف با 26 آبان بر بکارگیری GIS در صنعت آب و فاضلاب استان تاکید نمود.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، دکتر نوراله تیموری با اشاره به اهمیت کاربرد سیستم‌‏های اطلاعات مکانی (GIS) در صنعت آب و فاضلاب گفت: امروزه، فناوری سیستم اطلاعات مکانی (GIS)یکی از پرکاربردترین دانش ها در مهندسی آب و فاضلاب است که به عنوان بستری برای ذخیره، نگهداری، مدیریت و تجزیه و تحلیل اطلاعات مکانی است.

وی افزود : GIS یک پایگاه داده مکانی برای شناسایی و دستیابی به اطلاعات مربوط به شبکه توزیع و خطوط انتقال آب، شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب، تصفیه خانه ها، ایستگاه های پمپاژ، خدمات دهی بهتر در این حوزه و بروز نمودن اطلاعات موجود و نیز در برنامه های کاربردی طراحی، اجرا و بهره برداری از این تاسیسات است.

وی با اشاره به برخی کاربردهای نوین GIS در این صنعت آب و فاضلاب تصریح کرد:  مباحث حقوقی، مدیریت بر تخصیص منابع انسانی، ایجاد سیستم های مدیریت، اطلاعات پشتیبانی مشترکین در نصب انشعاب، تغییرات کاربری، تعیین تعداد واحدها، تفکیک املاک، تغییر نام و بهینه سازی مسیرهای قرائت کنتور، کوتاه سازی زمان قرائت، تجزیه و تحلیل شبکه برای تنظیم آب ورودی و جلوگیری از قطعی آب، آمادگی در برابر حوادث و برنامه ریزی برای عکس العمل سریع مدیریت تجهیزات و تاسیسات، تعمیر و نگهداری خطوط انتقال و شبکه ها برخی از کاربردهای نوین GISدر این حوزه است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تاکید نمود: این موضوع در عین اینکه بسیار ضروری است اما مستلزم داشتن دانش، مهارت و مبانی لازم خاص خود است.

وی با اشاره به اینکه مراحل اجرای طرح پایلوت استقرار سیستم‌های اطلاعات مکانی (GIS) در شهرستان چرداول  با پیشرفت قابل قبولی در حال اجرا است اظهار داشت:  خوشبختانه برنامه هدفگذاری شده برای استقرار سامانه GIS در شهرستان چرداول و روستاهای منطقه تقریبا کامل و در اکثر شهرستان های استان در حال انجام و پیگیری می باشد.

دکتر تیموری خاطرنشان ساخت:  شرکت آب و فاضلاب استان ایلام ، از یک سال قبل با انجام عملیات های مقدماتی و ایجاد زیرساخت های مناسب با توجه به رهنمون ها، دستورالعمل ها و استانداردهای ابلاغی از طرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، اقدام به عقد قرارداد با شرکت پیمانکاری و نصب و راه اندازی سامانه تحت وب GIS (WEB GIS) نموده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در پایان روز جهانی GIS ( GIS DAY)  که مصادف با ۲۶ آبان ماه هرسال می باشد را خدمت تمامی همکاران شرکت و متولیان امر GIS تبریک و تهنیت عرض نمود.

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.