تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

آغاز بکار قرارگاه محرومیت زدایی در هلیلان

آغاز بکار قرارگاه محرومیت زدایی در هلیلان
ایلام - قرارگاه سازندگی محرومیت زدایی در آیینی با حضور استاندار ایلام امروز جمعه ۲۳ خردادماه در شهرستان تازه تاسیس هلیلان آغاز بکار کرد.

استاندار ایلام در این آیین گفت: این قرارگاه متشکل از چهار کمیته محرومیت زدایی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی است که باید بصورت ماهیانه تشکیل جلسه داده و روند خدمات دهی و مسایل و مشکلات را بررسی کنند.

سلیمانی دشتکی بر مشارکت بنیادها، ارگان ها و نهادهای قدرتمند سرمایه گذاری برای عملکرد مثبت و موفقیت این قرارگاه تاکید کرد.

وی تلاش برای رفع محرومیت در استان را اولویت جدی دولت در این استان عنوان کرد و گفت: در این زمینه رفع محرومیت شهرستان تازه تاسیس هلیلان ویژه است.

وی افزود: یکی از اقدامهای مهم برای رفع محرومیت این شهرستان پتروشیمی هلیلان است که مجوز این پروژه مهم اخذ و رفع مشکلات آن در دست اقدام است.

این قرارگاه چهارشنبه های آخر هر ماه تشکیل جلسه می دهد و آخرین اقدامات انجام شده در بحث محرومیت زدایی مورد بررسی و گفت و گو قرار می گیرد.

از اقدامات مهم قرارگاه رایزنی استاندار ایلام با مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد مستضعفان در دیدار قاسم سلیمانی دشتکی با معاون بنیاد مستضعفان کشور و ایجاد تفاهم نامه برای تحت پوشش قراردادن هلیلان همزمان با شهرستان ملکشاهی بعنوان پایلوت محرومیت زدایی در استان است.

گفتنی است در این سفر استاندار ایلام و همراهان از مناطق محروم هلیلان از جمله روستای میدر و ایستگاه پمپاژ تامین اراضی روستا، روستای پیاز آباد و افتتاح شبکه بهداشت دهستان پیاز آباد و پروژه ۵۰۰ هکتاری باغ زیتون سرچم هلیلان و گلخانه ۱۰ هکتاری شرکت پیشگامان کوثر شهرستان تازه تاسیس هلیلان بازدید بعمل آمد و در دیدار با مردم مسائل و مشکلات منطقه از نزدیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شهرستان تازه تاسیس هلیلان با جمعیتی بالغ بر ۲۴ هزار نفر به مرکزیت شهر توحید در ۹۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

بخش هلیلان تا بهمن ماه سال گذشته جزو شهرستان چرداول بود که با مصوبه هیات دولت به عنوان یازدهمین شهرستان در استان ایلام شناخته شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.