تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد: افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان/خانواده‌های تک نفره یک میلیون تومان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد: افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان/خانواده‌های تک نفره یک میلیون تومان
تهران - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت حمایت در سال ۱۴۰۳ گفت:

براین اساس مستمری مددجویان برای خانواده‌های تک نفره امسال به یک میلیون تومان رسیده است.

به گزارش کمیته امداد، حسین خدرویسی افزود: همچنین مستمری خانواده‌های دو نفره در سال جاری به یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسیده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: خانواده‌های سه نفره امسال ۲ میلیون تومان و خانواده‌های چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

خدرویسی خاطرنشان کرد: برای خانواده‌های پنج نفره نیز سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به عنوان مستمری ماهانه پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: نخستین مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۳ بیشتم فروردین‌ماه همراه با افزایش ۳۰ درصدی پرداخت شد.
به گزارش ایرنا معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) به ایرنا گفته بود: در سه سال اخیر، دولت سیزدهم و مجلس یازدهم توجه ویژه به اقشار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) داشته‌اند و در این سال‌ها مستمری مددجویان افزایش قابل توجهی داشته است.

مرتضی فیروزآبادی د درباره چگونگی دهک‌بندی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: اکنون ۹۶ درصد مددجویان کمیته امداد در پنج دهک پایین قرار دارند و برای سال ۱۴۰۳ پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی مستمری‌ها تصویب شده است.

فیروز آبادی افزود: اکنون حدود ۲ میلیون و ۳۶۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) هستند که ۸۷ درصد آنها در سه دهک پایین و ۹۶ درصد در پنج دهک پایین قرار دارند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: به طور کلی خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) بر محور توانمندسازی استوار است و در سال های اخیر، رویکرد اصلی این نهاد امدادی، توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش بوده است و در این راستا خدمت اشتغال، مسکن، جهیزیه برای نوعروسان، حمایت‌های تحصیلی از فرزندان، مشاوره خانواده، کمک هزینه های درمانی و… به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد امدادی ارائه می‌شود.

فیروز آبادی اضافه کرد: به طور کلی در سه سال اخیر، دولت سیزدهم و مجلس یازدهم توجه ویژه به اقشار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) داشته‌اند و در این سال‌ها مستمری افزایش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: به عنوان مثال، مستمری خانواده یک نفره از ۳۵۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به ۷۷۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ اضافه شده است. به همین ترتیب، مستمری خانواده ۲ نفره از ۵۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۹۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته همچنین برای خانواده های چهار نفره هم از ۹۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۹۶۰ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است./ایرنا

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.