تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۹

امام جمعه ایلام: کشاورزی پیشران اقتصاد کشور است

امام جمعه ایلام: کشاورزی پیشران اقتصاد کشور است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: بخش کشاورزی پیشران اقتصاد کشور است چرا که تولید و اشتغال را به دنبال دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین “اله نور کریمی تبار” روز یکشنبه در جشن برداشت گندم در شهرستان دهلران، با بیان اینکه خداوند متعال نعمت گندم را انسان ارزانی داشته است، اظهار کرد: مراسم جشن گندم، در واقع شکرانه این نعمت الهی است.
وی با اشاره به اینکه کشاورزی از بهترین مشاغل به شمار می رود که تولید و اشتغال را به دنبال داشته و در اقتصاد کشور موثر است، افزود: این جشن نشانه قدردانی از نعمات الهی است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ادامه با تاکید بر پرداخت زکات از سوی کشاورزان، تصریح کرد: باید تلاش شود زکات جمع‌آوری شده از کشاورزان هر منطقه در همان نقطه برای آبادانی و توسعه هر چه بیشتر هزینه شود.
حجت الاسلام کریمی تبار به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل عملیات صهیونیست‌های کودک کش اشاره کرد و گفت: در عملیات وعده صادق، انتقام سخت از دشمن گرفته شد، ایران اسلامی اولین کشوری است که در یک عملیات ترکیبی پهبادی و موشکی، اهداف مورد نظر حاصل شد و امروز دشمن مات و مبهوت و متحیر است.
وی با اشاره به قدردانی آحاد مردم از عملیات وعده صادق توسط غیورمردان سپاه، گفت: امروز بزرگی این انتقام و پاسخ مشروع به حدی بوده که دشمنان نظام و انقلاب جرأت اقدام تلافی جویانه نخواهند داشت.
منتخب مردم حوزه انتخابیه دهلران در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: کشاورزی از مهم‌ترین منابع تامین غذایی بشر است که با تلاش و زحمات کشاورزان این امر محقق می‌شود.
“اسدالله چراغی” با تاکید بر اینکه کشاورزان با تلاش خود، نان حلال بر سر سفره می‌گذارند، افزود: مجموعه دولت و نظام لازم است که به مردم و کشاورزان استان به ویژه حوزه جنوب استان به عنوان قطب کشاورزی استان، برای توسعه زیرساخت‌های کشاورزی توجه ویژه ای داشته باشند.
وی از پیگیری مسئولان استان و کشور در راستای حل مشکلات کشاورزان در عرصه‌های مختلف، ابراز کرد: کشاورزان نقش مهمی در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم دارند.
چراغی مردم را سرمایه اجتماعی جامعه دانست و گفت: مردم دین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده‌اند و امروز نوبت مسئولان است که خادم مردم، بیش از گذشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی پیگیر رفع مشکلات مردم و کشاورزان است و در کنار دولت و نظام، برای رفع مسائل و مشکلات مردم تلاش می کند و البته این همراهی و همکاری مردم روند توسعه را در کشور و استان بیش از گذشته می‌کند.
فرماندار ویژه دهلران نیز در این مراسم، با بیان اینکه این شهرستان قطب کشاورزی استان است، گفت: گندم دهلران یکی از محصولات مرغوب در سطح کشور است، استان ایلام و دهلران در تولید گندم و کلزا رتبه های برتر کشور را به خود اختصاص داده است.
“لطیف صادقی” با اشاره به خدمات نظام و دولت، برای ارتقا سطح تولید و حمایت از کشاورزان، افزود: عملیات اجرایی سد “میمه” در شهرستان دهلران با تخصیص یکهزار و ۹۰۰میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی، پیشرفت ۷۵درصدی دارد که بهره‌برداری از این سد، تحول بزرگی را در کشاورزی دهلران ایجاد خواهد کرد.
وی با اشاره به نقش مهمی تکمیل سامانه گرمسیری در توسعه بخش کشاورزی در استان و به ویژه در دهلران، گفت: با تکمیل این سامانه و تامین آب کشاورزی در منطقه، ۱۰۰ هزار تن به تولید گندم دهلران افزوده خواهد شد.
فرماندار ویژه دهلران خاطرنشان کرد: مطالعات اولیه سد “چیخاب” در این شهرستان انجام شده است که با توجه به توسعه کشاورزی در دهلران و دشت عباس، آینده‌ای درخشان برای کشاورزی دهلران پیش بینی می شود،بی شک دهلران در بخش کشاورزی قطب تولید و اشتغال در استان است و البته خدمات دولت در این بخش قابل تحسین است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.