تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

معاون استاندار ایلام:

صنوف آسیب‌دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات اقدام کنند

صنوف آسیب‌دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات اقدام کنند
ایلام- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: تمامی صاحبان صنوف آسیب‌دیده از کرونا در این استان برای دریافت تسهیلات اقدام کنند که در این زمینه لازم است اطلاع‌رسانی جامع به منظور بهره‌مندی آنها از این تسهیلات حمایتی انجام شود.

حیدر نعمتی روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ایلام اظهار داشت: دستورالعمل پرداختی و سهم بانک‌ها از تسهیلات حمایتی مشخص شده است و باید هرچه سریعتر این تسهیلات ابلاغی که رقم آن ۲۱۶ میلیارد تومان است، جذب شود.

وی افزود: این تسهیلات برای حمایت از کسب و کارهایی که در اثر کرونا آسیب دیده اند در نظر گرفته شده و نرخ سود آن ۱۲ درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: بازپرداخت این تسهیلات نیز ۲۴ ماهه بوده و کارگاه‌هایی که تعدیل نیرو نداشته‌اند مشمول دریافت هستند.

نعمتی افزود: تاکنون بر اساس آمار اعلامی هشت هزار و ۹۶ نفر در سامانه کارا برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند اما برخی از آنها فاقد بیمه هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی افرادی که چک برگشتی یا بدهی معوق دارند نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی گفت: همچنین تضامین تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تضامین شخصی انجام می‌گیرد.

نعمتی گفت: همه مسایل و مشکلات در راستای پرداخت تسهیلات بررسی و به مرکز انعکاس داده شده و اگر باز دستگاهی یا بانکی در این زمینه با مشکلی مواجه است می‌تواند به دبیرخانه سامانه مستقر در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اطلاع دهد.

وی تاکید کرد: از همه فرمانداران خواسته شده است تا در شهرستان‌ها پیگیر جذب این تسهیلات برای حمایت از صنوف آسیب‌دیده شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این نشست گفت: تاکنون دو هزار و ۱۷۸ کارگاه برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند.

شکراله شیرخانی اظهار داشت: با توجه به اینکه رقم تسهیلات پرداختی از ۱۲ میلیون تا ۱۶ میلیون تومان است حدود ۱۵ هزار نفر مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند.

وی افزود: اکنون هشت هزار و ۹۶ نفر که واجد شرایط و دارای لیست بیمه تامین اجتماعی هستند در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی از دستگاه‌های دولتی خواست: نسبت به معرفی افراد تحت پوشش خود که دارای صنوف و کد کارگاهی هستند برای ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.