تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

مهمان داریم چه مهمانی…

مهمان داریم چه مهمانی…
تهران_  پیکر شهید مدافع حرم جواد الله‌کرم پس از گذشت ۴ سال از شهادتش به کشور بازگشت و در مهرآباد جنوبی تهران تشییع شد.

مردم محله مهرآباد جنوبی (جنوب غرب پایتخت) همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) روز چهارشنبه پس از ۴ سال چشم انتظاری بار دیگر به جواد الله کرم خوش آمد گفتند.

این بار خوش آمدگویی دوستانش شکل دیگری داشت و آمده بودند با پیکرش وداع کنند.

شهید جواد الله کرم از مستشاران زبده نظامی و فرماندهان مقاومت بود که برای دفاع از حرم عمه سادات داوطلبانه به سوریه اعزام شدکه هنگام حمله نیروهای تکفیری به خان‌طومان در جنوب غرب حلب، زمان آتش‌بس روز ۱۹ اردیبهشت سال ۹۵ به شهادت رسید.

مراسم تشییع این شهید با رعایت پروتکل های بهداشتی در حالی برگزار شد که خیابان های منتهی به مجموعه دانشگاه شهید ستاری مهرآباد جنوبی مملو از مردم سیاه پوش بود که با در دست داشتن گل و گلاب و همچنین همراه داشتن تصاویر این شهید به استقبال جواد الله کرم آمده بودند.

پس از دقایقی مدیحه سرایی پیکر پاک این شهید با استقبال بی نظیر مردم از محوطه دانشگاه شهید ستاری به محل مراسم تشییع منتقل و در یک هوای نسبتا گرم مردم با چشمان اشکبار از این شهید استقبال کردند.

۲ فرزند شهید الله کرم به نام های زهرا و علیرضا در مراسم حضور داشتند و در حالی که پسرش لباس رزم بر تن کرده بود با خواندن اشعاری به پدرش خوش آمد گفت.

 سوغات جواد به هیاتش

همچنین شهید الله کرم سال ها در محله مهرآباد جنوبی در هیات های مذهبی حضوری فعال داشت و در اولین سفرهایی که این شهید به سوریه اعزام شده بود سوغاتی برای رفقای هیاتی خود آورده بود و آن سوغاتی پرچم بزرگ سیاه رنگی بود که روی آن هک شده یا رقیه (س) که این پرچم بزرگ در این مراسم توسط دوستان هم هیاتی وی به نمایش درآمد.

مداح محمد شمس در این باره گفت: جواد به چند اشعار در وصف حضرت زهرا و رقیه سلام الله علیهما و همچنین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) علاقه خاصی داشت و هر وقت به هیات می آمد درخواست داشت که این اشعار را بخوانم و با چه حالتی عزاداری می کرد.

این مداح محله مهرآباد جنوبی افزود: این شهید چندبار مجروح شده بود و همیشه می گفت آرزوم شهادت است و می دانست که آخر به این آرزو می رسد.

به گفته وی؛ شهید الله کرم به دوستان و مردم علاقه خاصی داشت و امروز در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) مردم محل مهمان داشتند؛ مهمانی که پس از ۴ سال این بار پیکرش از سفر بازگشت.

پس از پایان مراسم تشییع پیکر پاک شهید جواد الله کرم برای خاکسپاری به قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) منتقل شد.

پیکر مطهر شهید مدافع حرم «جواد الله‌کرم» پس از چهار سال طی عملیات تفحص در منطقه خان‌طومان سوریه کشف و هویتش شناسایی شد.

این پیکر مطهر ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۹ به کشور بازگشته بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.