تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

فرماندار:

وضعیت قرمز کرونا در بدره به علت عدم رعایت مردم است

وضعیت قرمز کرونا در بدره به علت عدم رعایت مردم است
ایلام - فرماندار بدره گفت: جدی نگرفتن پروتکل های بهداشتی توسط عده ای از مردم و کاهش اعمال محدودیت ها باعث تبدیل شهرستان بدره از وضعیت سفید به قرمز کرونا شده است.

یونس آزادی روز جمعه در کارگروه مجازی کرونا و رسانه استان ایلام اظهار داشت: برای مهار کرونا خود مردم باید همچون گذشته همراهی و همکاری بیشتری داشته و نسبت به رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: کاهش رعایت پروتکل ها از سوی مردم و همچنین افزایش سطح بیماریابی توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی از عوامل بالا رفتن شمار بیماران کرونایی در شهرستان بدره به شمار می رود.

آزادی یاداور شد: مسوولان شهرستان بدره در زمینه مبارزه با کرونا با تمام توان در حد اختیارات و امکانات موجود در شهرستان اقدام های لازم را انجام داده اند که با همراهی بیشتر مردم شرایط شهرستان بدره از وضعیت قرمز به حالت عادی و سفید برگردانده شود.

وی اضافه کرد: برای برون رفت از شرایط کنونی بهتر اینکه از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا اختیارات بیشتری به استان ها و شهرستان ها داده شود تا مسوولان هر منطقه متناسب با شرایط استان و شهرستان های متبوع خود تصمیم گیری کنند.

وی در مورد برگزاری مراسم های جشن و عزا هم توضیح داد: هیچ مراسم شادی و عزای رسمی در شهرستان برگزار نمی شود و تالارها و مساجد سطح شهرستان برای برگزاری مراسم بسته هستند و طبق مصوبه ستاد کرونای شهرستان هیچ اطلاعیه ترحیم یا کارت عروسی در شهرستان چاپ و منتشر نمی شود.

وی افزود: در آرایشگاه های زنانه شهرستان هم در شرایط فعلی آرایش عروس ممنوع است و با وجود ممنوعیت های اعلام شده اما متاسفانه اینگونه مراسم ها در منازل شخصی برگزار می شود که در صورت رصد طبق مصوبه تعیین شده نیروی انتظامی بانیان به دستگاه قصایی معرفی می شوند کما اینکه تاکنون چند مورد هم معرفی شده اند.

وی در خصوص برگزاری آیین عبادی سیاسی نماز جمعه هم گفت: در برگزاری نماز جمعه پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به خوبی رعایت شد اما عمده مشکلات و افزایش ابتلای مردم به کرونا برگزاری مراسم جشن عروسی است.

آزادی در مورد تبلیغات نامزدهای دور دوم مجلس شورای اسلامی هم توصیح داد: فعلا طبق مصوبه ستاد ملی کرونا تبلیغات و برگزاری جلسات انتخابات تا شهریور ماه ممنوع است و در صورت برگزاری جلسه علاوه بر نامزد مورد نظر با بانی جلسه نیز برخورد قصایی خواهد شد.

وی با بیان ابنکه عمده مبتلایان افراد بالای ۴۰ سال سن هستند، در باره امکانات درمانی شهرستان بدره هم اظهار داشت: امکانات درمانی بدره کافی نیست و به علت نبود بیمارستان بیماران این شهرستان جهت بستری و مداوا به ایلام اعزام می شوند.

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.