تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان ایلام برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف آب را تشریح نمود

مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان ایلام برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف آب را تشریح نمود
ایلام - نگاه اقتصاد- مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت از اجرای برنامه های مختلف و متنوع این دفتر در هفته صرفه جویی در مصرف آب خبر داد و گفت امید است با اقدامات صورت گرفته فرهنگ مصرف صحیح آب در بین شهروندان گسترش یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه اقتصاد و به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب ایلام، رشیدی در این رابطه بیان داشت: نزدیک به سه دهه است روزهای اول تا هفتم تیرماه هر سال، هفته “صرفه‌جویی در مصرف آب” نامگذاری شده است.

محمد تقی رشیدی با اشاره به عناوین روز شمار هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: یکشنبه اولین روز هفته با نام مدیریت مصرف آب و خانواده با هدف فراهم کردن زمینه مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مصرف،افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف و افزایش نقش آموزش در بستر خانواده در فهم مشترک مدیریت مصرف نامگذاری شد.

به گفته وی دومین روز هفته نیز به نام مدیریت مصرف آب ، افکار عمومی و رسانه با هدف استفاده گسترده‌تر از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی اعلام شد.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب ایلام، سومین روز هفته را تحت عنوان مدیریت مصرف آب ، صنعت، معدن، سازمان‌های عمومی ،موسسات خصوصی و شرکت ها با هدف تبیین نقش تولیدکنندگان تجهیزات کاهنده مصرف در توسعه فناوری‌های کاهنده مصارف آب ،تشریح ضرورت توسعه صنایع و بهره‌‌برداری از معادن متناسب با ظرفیت‌های منابع آبی کشور وتبیین نقش سازمان‌ها و موسسات در اعمال رویه‌های صحیح مصرف آب در تاسیسات و ساختمان و …بیان کرد.

وی افزود: چهارمین روز هفته صرفه جویی در مصرف آب با نام مدیریت مصرف آب ، غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست در راستای تشریح نقش آب و انرژی در امنیت غذایی،تشریح نقش منابع طبیعی در توسعه اقتصادی جوامع و ضرورت حفظ محیط زیست برای بقا و تداوم تمدن بشری و نیز تشریح نقش اجرای طرح های جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب و همچنین بازچرخانی آب در حفظ و ارتقای کیفیت منابع آبی نامگذاری شده است.

رشیدی، پنجمین روز هفته را تحت عنوان مدیریت مصرف آب ، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت‌های مردمی با هدف تشویق و ترغیب دستگاه‌های خدمات‌رسانی شهری و روستایی به کاهش مصارف آب همچنین تشویق و ترغیب مردم و خیرین برای سرمایه‌گذاری به منظور توسعه و بهبود زیرساخت‌های تولید و انتقال و توزیع آب وجلب مشارکت صنایع و صاحبان منابع مالی در انجام مسئولیت اجتماعی در حوزه آب و انرژی با اجرای برنامه های فرهنگ سازی اعلام کرد.

وی ششمین روز هفته را با نام مدیریت مصرف آب وآموزه‌های دینی با هدف تبیین اهمیت صحیح مصرف کردن و پرهیز از اسراف از منظر تعالیم دینی و معرفی شیوه‌های صحیح مصرف با اتکا به تعالیم دینی بیان کرد.

رشیدی، آخرین روز هفته صرفه جویی در مصرف آب را به عنوان مدیریت مصرف آب و انرژی، اقتصاد و حقوق شهروندی در راستای تشریح ارزش اقتصادی آب، تشریح نقش و ارزش اقتصادی کاهش مصرف در حفظ منابع و جلوگیری از آلودگی محیط زیست و نیز لزوم رعایت قانون از سوی همگان و اطلاع‌رسانی در خصوص انواع جرایم و تخلفات در بخش آب، تشریح و تدوین راه کارهای رفع موانع حقوقی و قانونی در اجرای طرح های آب و فاضلاب اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی آبفا در پایان ضمن تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی برای مبارزه با کرونا، تصریح کرد: لازم است مشترکان نسبت به مصرف بهینه آب اقدام کنند تا خدمات رسانی شرکت آبفا نیز بدون وقفه استمرار داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.