تاریخ انتشار : شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

معاون رییس جمهوری:

ایلام در جذب اعتبارهای روستایی جزو رتبه‌های برتر کشور است

ایلام در جذب اعتبارهای روستایی جزو رتبه‌های برتر کشور است
ایلام- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: استان ایلام در جذب منابع، اعتبارها و تسهیلات اشتغال روستایی جزو رتبه‌های برتر کشور است.

محمد امید روز شنبه در نشست قرارگاه بازسازی شهرستان هلیلان اظهار داشت: در دو سال گذشته در استان ایلام نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان از منبع صندوق توسعه ملی کمک شده که ۲۹۲ میلیارد تومان آن در استان ایلام جذب شده است و این استان یکی از استان‌های اول در جذب این اعتبارات بود.

وی اضافه کرد: بر این اساس و با توجه به جذب خوب اعتبارها برای سال جاری نیز از منابع کشور به این استان کمک بیشتری خواهد شد و حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بیشتر از سهم تعیین شده به استان ایلام اختصاص می‌یابد.

معاون مناطق محروم رییس جمهوری گفت: رسالت مجموعه معاونت توسعه روستایی محرومیت‌زدایی و رفع محرومیت از چهره روستاهاست و تلاش می‌شود تا در روستاها نسبت به رفع محرومیت‌ها در نقاط مختلف کشور گام برداریم.

امید افزود: مصوبه بسیار خوبی در خصوص تمرکز فعالیت تمامی دستگاه‌هایی که در روستاها فعالیت می‌کنند به تصویب رسیده است که بر اساس آن شورای عالی توسعه روستایی به ریاست معاون اول رییس جمهوری تشکیل شد که فرصت مناسبی برای توسعه روستاها ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: بیشترین مشکلات در زمینه توسعه روستاها عدم هماهنگی دستگاه‌هایی است که در روستاها فعالیت می‌کنند زیرا به عنوان مثال چهار هزار کلاس درس در روستاهایی ایجاد شده است که اکنون خالی از سکنه هستند و این سرمایه‌های کشور را تلف می‌کند.

معاون توسعه روستایی رییس جمهوری گفت: قرارگاه محرومیت زدایی هلیلان یکی از کارهای بسیار باارزش است که در استان ایلام انجام شده است.

امید با قدردانی از فعالیت‌های استاندار ایلام افزود: مجموعه فعالیت‌ها با سایر نقاط کشور مقایسه می‌شود و پیگیری‌هایی که استاندار ایلام انجام می‌دهد را با سایر مدیران مقایسه می‌کنیم.

وی اظهار داشت: در کشور شاهد محدودیت‌های منابع به صورت جدی هستیم اما باید این منابع محدود را به صورت بهینه صرف و با عدالت در سراسر استان و کشور توزیع شود.

وی تاکید کرد: منابع کشوری را نباید به گونه‌ای هزینه کنیم که به یک استان توجه بیشتری شود و بقیه استان‌ها مورد بی‌مهری قرار گیرند.

معاون رییس جمهوری به سخنان نمایندگان ایلام در این نشست اشاره کرد و گفت: دغدغه آن‌ها برای توسعه استان و رفع محرومیت بجاست که باید زیرساخت‌های استان تقویت و اشتغال برای مردم ایجاد شود زیرا اگر تحرک اقتصادی در استان باشد خود درآمد و ثروت ایجاد می‌کنند و بسیاری از این کارهای عمرانی را خود مردم انجام دهند.

امید افزود: راه حل مشکلات این منطقه توسعه اشتغال است و یکی از ماموریت های جدی ما کار در راستای ایجاد اشتغال است.

وی اضافه کرد: ما حاضر هستیم ۱۰ برابر سهم استان از منابع ملی تخصیص دهیم و از سهم مرکزی که داریم برای پروژه‌های زیربنایی استان تخصیص دهیم.

وی تاکید کرد: طرح‌های بسیار خوبی در استان در حال اجراست که از جمله این طرح‌ها پرورش ماهی و پمپاژهای آبی است که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی در معاونت توسعه روستایی وجود دارد و از طریق نهادها و ارگان‌های ملی کمک های بسیار خوبی برای استان جذب خواهیم کرد و علاوه بر اعتبارهایی که برای محرومیت‌زدایی در هلیلان تخصیص داده می‌شود از کمک این نهادها نیز جذب خواهد شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری روز جمعه ششم تیرماه در راس هیاتی از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد این استان شد.

حضور در نشست کارگروه فرش ایلام، قرارگاه سازندگی هلیلان و شورای برنامه ریزی استان ایلام از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به ایلام است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.